تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۵۷۰۹۹
سرویس خبر : انرژی

اتحادیه اروپا خود را برای تحریم کامل نفت روسیه آماده می‌کند

‌می‌متالز - نیویورک تایمز به نقل از مقامات اتحادیه اروپا در گزارشی فاش کرد که این اتحادیه با نادیده گرفتن پیشنهاد آمریکا برای اعمال تعرفه در جهت کاهش جهش قیمت‌های جهانی، آماده می‌شود تا تمامی واردات نفت از روسیه را طی روز‌های آینده تحریم کند.

به گزارش می‌متالز، روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا در گزارشی فاش کرد که این اتحادیه با نادیده گرفتن پیشنهاد جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا برای اعمال تعرفه در جهت کاهش جهش قیمت‌های جهانی، آماده می‌شود تا تمامی واردات نفت از روسیه را طی روز‌های آینده تحریم کند.

این نشریه با استناد به گفته‌های "چند مقام و دیپلمات اتحادیه اروپا که در این فرایند درگیر هستند" و مجاز به صحبت علنی نبودند مدعی شد سفرای ۲۷ کشور عضو این اتحادیه چهارشنبه این هفته ملاقات خواهند کرد و تا پایان هفته تایید نهایی خود را برای این اقدام خواهند داد.

این مقامات ناشناس همچنین گفتند تحریم نفت روسیه اتفاق خواهد افتاد مگر اینکه مجارستان در لحظه آخر خواسته‌هایی را مطرح کند، این روند باید بدون اقدامات وقت گیر برای فراخوانی همه رهبران اتحادیه اروپا برای ملاقات در بروکسل تکمیل شود.

بر اساس این گزارش، تحریم نفتی روسیه احتمالاً مرحله‌ای خواهد بود و مسدود کردن حرکت نفت کش‌ها سریع‌تر از توقف جریان خطوط لوله رخ خواهد داد و به اعضای اتحادیه اروپا زمان می‌دهد تا قرارداد‌های موجود را خاتمه دهند - مشابه دوره مهلت چهار ماهه برای ممنوعیت واردات زغال سنگ که قبلاً اعمال شد.

به گفته همین منابع، بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا، اسبربانک Sberbank، بزرگترین بانک روسیه را که حضور قابل توجهی در کشور‌های عضو این اتحادیه دارد و همچنین روس‌های پر نفوذ را هدف قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش‌ها، آلمان کلید این اقدام بوده است. به گفته رابرت هابک، وزیر انرژی این کشور، برلین قبلاً یک سوم منابع خود را از روسیه وارد می‌کرد، اما به نوعی توانسته است آن را به تنها ۱۲ درصد کاهش دهد.

هابک روز سه شنبه هنگام بازدید از لهستان به خبرنگاران گفت: مشکلی که تنها چند هفته پیش برای آلمان بسیار بزرگ به نظر می‌رسید، بسیار کوچکتر شده است.

وی در ادامه افزود: آلمان به استقلال از واردات نفت روسیه بسیار بسیار نزدیک شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده