تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۵۷۲۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد؛

پیاده‌سازی ۲۳ راهبرد روان‌سازی پروژه در شرکت ملی فولاد

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو در جلسه پایش برنامه‌ها و اقدامات شرکت ملی فولاد ایران، از پیاده‌سازی ۲۳ راهبرد در جهت روان‌سازی و تحقق اهداف در شرکت ملی فولاد ایران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری در جلسه پایش برنامه‌ها و اقدامات شرکت ملی فولاد ایران از پیاده سازی ۲۳ راهبرد در جهت روان سازی و تحقق اهداف در شرکت ملی فولاد ایران خبر داد و افزود: شرکت ملی فولاد به منظور تحقق اهداف در طرح‌های فولادی، برای هر پروژه مشکلات فعلی و آتی را مورد سنجش قرار دهد و پایش امور را به عنوان یک اولویت ببیند.

وی با بیان اینکه در اصلاح ساختار صنعت فولاد نگاه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها توسعه پایین دست زنجیره است، گفت: در پایین دست صنعت فولاد، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و باید برای آن رویکرد توسعه‌ای داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۴ تا ۶ میلیون تن از شمش فولاد از طریق کوره‌های القایی در بخش خصوصی تولید می‌شود، گفت: این شرایط باعث شده تا شرکت‌ها نیاز به "آهن قراضه" داشته باشند در صورتی که در حوزه قراضه نیاز به اقدامات بیشتری است.

جعفری با تاکید بر اینکه حوزه "آهن قراضه" می‌تواند در زنجیره فولاد و توسعه آن نقش داشته باشد، اظهار داشت: مدیریت این بخش و هدایت آن به زنجیره فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت ملی فولاد در این زمینه، برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو، بهره مندی شرکت ملی فولاد از تسهیلات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در استفاده از پتانسیل "دانش بنیان ها" را از دیگر سیاست‌های توسعه‌ای خواند و بر آن تاکید کرد.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز طی سخنانی گفت: تعریف پروژه‌های توسعه‌ای برای ایجاد ظرفیت‌های مورد نیاز فولاد کیفی و فروآلیاژ‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های روز برای تبدیل سنگ آهن کم عیار به فولاد خام از جمله اقدامات شرکت ملی فولاد است.

محمد آقاجانلو افزود: بررسی احداث بنادر خاص برای جمع آوری قراضه خاورمیانه و بررسی امکان احداث پروژه‌های پرد پلاس از برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی گفت: در حال حاضر شاهد تولید آهن اسفنجی در طرح‌های فولادی هستیم و پروژه‌های فولادسازی سفیددشت، قائنات، میانه، نی ریز و شادگان به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

در این جلسه امیر خرمی شاد و جمشید ملارحمان از اعضای هیات عامل ایمیدرو حضور داشتند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده