تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۵۷۳۶۶

استاندار مرکزی: مشکلات واگن پارس برطرف شد

‌می‌متالز - استاندار مرکزی با بیان اینکه مشکلات واگن پارس برطرف شده است گفت: هپکو در حال بلند شدن و حرکت به سمت تولید است.

به گزارش می‌متالز، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در نشست با نمایندگان جامعه کار و تولید استان به مناسبت روز کارگر برگزار شد درباره مشکل سهامداری برخی از شرکت‌ها بیان کرد: در مدت یک ماه مساله سهامی که منتقل نمی‌شود باید حل شود، مشکلات واگن پارس رفع شده است و هپکو در حال بلند شدن است.

وی تصریح کرد: بدنه کارگری استان فقط در شرکت‌های بزرگ نیست، شرکت‌های متوسط و کوچک فراوانی وجود دارد که جمعیت زیادی در آن‌ها وجود دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: استانداری وظیفه پارو زدن ادارات استان را ندارد و هر دستگاهی باید خود به رفع مشکلات بپردازد، اگر مشکلی باید در تراز ملی حل شود به استانداری مراجعه کنند، در روز معارفه بیان کردم ادارات شهرستان که توانایی حل مشکلات مردم را ندارند باید تعطیل شوند و اداره پست را مسوول اداره مکاتبات مردم می‌نماییم.

مخلص‌الائمه بیان کرد: بحث بازنشستگان مربوط به فرمانداری است و از فرمانداری باید پیگیری شود، امیدواریم بتوانیم با اصلاح روند اجرایی و نظام تصمیم‌گیری در سطح استان و ملی مسائل را به حداقل برسانیم تا نظام تصمیم‌گیری اصلاح نشود اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی عنوان کرد: ظرفیت و نقاط قوت استان مرکزی بیش از مشکلاتش است و نیازمند اقدامات بنیادین هستیم، به تعبیر مقام معظم رهبری یک حرکت جهادی و جهشی با حفظ اصول و چهارچوب‌های اصلی و تغییر بنیادین در روش‌ها، شیوه‌ها و کارکرد‌ها سبب تحول می‌شود، امیدواریم بتوانیم یک شهرک صنعتی بزرگ هوشمند دانش بنیان را با ابعاد بزرگ تاسیس کنیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: پژوهشکده‌ها فهرست شوند اگر پژوهشکده فعال در استان وجود دارد باید در کمیسیون‌ها عضو باشند تا بدانند شیوه تصمیم‌گیری ما چگونه است و آیا مطالبه آرمان گرایی آن‌ها واقع گرایانه است، مقام معظم رهبری خطاب به دانشجو‌ها بیان کردند که آرمان گرایی واقع بینانه داشته باشید.

وی تصریح کرد: مطالبه ما از مدیران توجه به میدان کار است بنابراین مدیران باید راهبرد پشت میز نشینی را به راهبرد حضور مستقیم بین مردم تغییر دهند، اگر در جلسات تخصصی‌تر و محیطی نیاز به حضور بنده است من در خدمت شما هستم.

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به چالش‌های حوزه کارگری اظهار داشت: یکی از چالش‌ها مربوط به مسائل کلی جامعه است که همه مردم با آن دست به گریبان هستند و چه بسا اقشار دیگر بیشتر از جامعه کارگری با آن مواجه هستند، چالش دیگر در حوزه مسائل اختصاصی حوزه کارگری در سطح ملی است که همه کشور و جامعه کارگر با آن روبرو هستند، چالش بعد مربوط به کارگران و مختص به مسائل حوزه استان و شهرستان‌های استان است، یکی دیگر از چالش‌ها موارد اختصاصی بنگاه‌های خاص است و به کارگران مرتبط نیست.

وی افزود: از دیگر مسائل حوزه کارگری مسائل ناظر بر کارگر و کارآفرینی است که در قانون اساسی به عنوان میثاق ملی آمده است و امامان به آن اشاره داشته‌اند، اما در میدان عمل مشکلاتی وجود دارد که کار را بسیار سخت کرده است اگر در استان مرکزی خدمت‌گذار مردم باشیم متوجه حجم کاری که از گذشته به وجود آمده شده‌ایم که این مشکلات اساسا نباید به وجود می‌آمد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: مسائل و مشکلاتی به تدریج شکل می‌گیرد که مدیران ارشد باید این مسائل برطرف کنند، ولی یک بخش از مشکلات اصلا نباید به وجود می‌آمد و انرژی و توانی که برای مشکلاتی که نباید به وجود می‌آمد گذاشته می‌شود بیش از انرژی و وقتی است که برای پیشرفت و آبادانی در کار‌های نو و تحولی گذاشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده