تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۵۰۴۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرط وزیر راه برای بستن قرارداد دوباره با هپکویی‌ها

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر هپکو به تعهدات خود به موقع عمل کند، قرارداد‌های خوبی را با این شرکت منعقد خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی گفت: قرارداد راه و شهرسازی با هپکو ۶۰ دستگاه گریدر است که شرکت هپکو باید ظرف ۶ ماه آینده به تعهدات خود عمل کند و به محض عملیاتی شدن این قرارداد، قرار داد خوبی با هپکو برای تامین ماشین‌آلات راهداری کشور منعقد می‌شود و امید است که در مجموع قرارداد ۵۰۰ دستگاه منعقد شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی در قرارداد وزارت راه و شهرسازی با شرکت هپکو، این کارخانه ۶۰ دستگاه گریدر برای وزارتخانه می‌سازد و متعهد شده حداکثر تا ۶ ماه آینده این دستگاه‌ها را تحویل دهد.

کارگران شرکت تولید ماشین آلات راهسازی شرکت هپکو چند روز پیش در آستانه عید مبعث برای ۵۰ سالگی این کارخانه جشن گرفتند و در این مراسم چند محصول جدید هپکو رونمایی شد.

مادر صنعت هپکو که توانمندی ساخت سالانه ۲۵۰۰ دستگاه انواع بیل مکانیکی، لودر، غلتک، گریدر، دامپتراک وبکهو لودر را دارد در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کند.

طی دهه اخیر با تغییر مالکیت و خصوصی سازی نامناسب این کارخانه روز‌های زوال از راه رسیدند و کارخانه‌ای که روزگاری چرخ زندگی ۲ هزار کارگر را می‌چرخاند و سالانه توانمندی تولید ۲۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی را داشت به تعطیلی کشانده شد.

اما در حال حاضر که شرکت هپکو دارد جانی دوباره می‌گیرد دلالان واردات چی با واردات دوباره دارند جان این شرکت را می‌گیرند.

استاندار مرکزی هشتم دیماه امسال در جمع خبرنگاران در خصوص هپکو گفت: دلالان خیلی قدرت دارند و در این مساله نامه محرمانه به رئیس جمهور زدیم.

علی جودکی دبیر اتاق بازرگانی اراک گفت: متاسفانه ۲ هزار دستگاه دامپتراک وارد گمرکات کشور شده که عواملی در کشور فشار آورده اند و در نهایت مجوز ترخیص برای آن صادر شده است و با گذشت ۶ ماه از عبور موقت کالا، به واردات قطعی تبدیل می‌شود و این واردات تولید شرکت هپکو را مجددا به مدت حداقل ۵ سال با رکود و توقف مواجه می‌سازد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی حدود ساعت ۸ و سی دقیقه صبح امروز وارد شهر اراک شد و در فرودگاه اراک مورد استقبال استاندار مرکزی، نمایندگان مردم در خانه ملت و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ۲۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن استان مرکزی مهمترین هدف سفر وزیر راه شهر سازی به اراک بود.

بازدید از روند اجرایی طرح سه هزار و ۴۰ واحد مسکونی شهید سلیمانی اراک و بازدید از ۲ واحد تولیدی واگن پارس و هپکو این شهر و همچنین شرکت در نشست شورای مسکن استان مرکزی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان مرکزی بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده