تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۵۰۲۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جشن تولد زیر سایه واردات/ وقتی هپکو همچنان قربانی مافیا است!

‌می‌متالز - با روشن شدن چرخ‌های تولید در هپکو، مافیای واردات با سنگ‌اندازی‌های فراوان چوب لای چرخ تولید داخل گذاشته و با واردات ماشین آلات نو و دست دوم دست به انکار هپکو می‌زدند.

به گزارش می‌متالز، جشن تولد ۵۰ سالگی هپکو بود، جشن تولدی با طعم عظمت و شعار «هستیم تا بسازیم».

اولین و بزرگترین سازندهٔ تجهیزات سنگین در خاورمیانه در سال ۱۳۵۱ با هدف تولید ماشین‌آلات سنگین پا به عرصه گیتی گذاشت و در کمتر از چند سال به غول صنعت آسیا تبدیل شد.

هپکو در دوران اوج و شکوفایی به بخش خصوصی واگذار و به دست نااهلانی سپرده شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این صنعت ملی را تا مرز مرگ و نابودی پیش بردند، سال ۱۳۸۶ سقوط ناگهانی هپکو رقم خورد و کارگران این شرکت یک دهه برای نجات این شرکت فریاد زدند.


کارگران هپکو با اعتراضات خود هپکو را از مرگ نجات دادند، غافل از آنکه مافیای واردات قرار است هپکو را تا مرز مرگ پیش ببرند!

مهرماه امسال بود که با حل شدن مشکل تهاتر و بدهی‌های شرکت هپکو، علیرضا میقانی قائم مقام مدیرعامل این شرکت از انعقاد قرارداد‌های بزرگ در هپکو خبر داد و بارقه‌های امید بازگشت به تولید و رونق را در دل کارگران این مجموعه روشن کرد.


وی با اعلام خبر انعقاد قرارداد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ساخت ماشین آلات راهسازی و معدن باردیگر خبر روشن شدن چراغ تولید را در این مجموعه علنی کرد و از آمادگی هپکو برای تولید دامپتراک خبر داد.

با روشن شدن چرخ‌های تولید در هپکو، مافیای واردات با سنگ‌اندازی‌های فراوان چوب لای چرخ تولید داخل گذاشته و با واردات ماشین‌آلات دست دوم و مستعمل دست به انکار هپکو زدند!


صدور مجوز واردات ۱۰ دستگاه ماشین آلات معدنی در کنار انکار توانمندی‌ها و توانایی‌ها هپکو، ادعای دروغ معاون وزیر صمت در خصوص عدم تحویل تعهدات هپکو در رسانه‌ها و حمایت وی از واردات به جای حمایت از بخش تولید به بهانه خطر زمین‌گیر شدن معادن، اظهارنظر‌های غلط در خصوص هپکو درد‌هایی است که گویا درمانی برای آن‌ها نیست.


شبانه‌روز در حال اثبات توانمندی‌های خود هستیم


سیدامیر میرناصری رئیس شورای اسلامی هپکو با بیان اینکه این شرکت برای اولین بار در تاریخ تولید خود، کاملترین پکیج تولیدی شامل تولید انواع ماشین‌آلات راهسازی، ماشین آلات معدنی، غلطک، بیل، لودر‌های معدنی، بیل‌های سنگین معدنی، انواع دامپتراک‌ها را تحویل داده است، می‌گوید: شبانه‌روز در حال اثبات توانمندی‌های خود هستیم، اما هرچه بیشتر توانمندی‌های این صنعت ملی را می‌گوییم، بیشتر زجرمان می‌دهند!

وی می‌افزاید: هپکو بیت‌المال است، کارگران اجازه ندادند آجری از این مجموعه کم شود و از این پس نیز هستند تا بسازند.


رئیس شورای اسلامی هپکو می‌گوید: جای بسی تأسف است که التماس‌های هپکو برای کار بی‌نتیجه، اما تقاضای واردات بی‌حد و حساب است.


هپکو را زیر چرخ‌های واردات له نکنیم


علی جودکی رئیس سابق اتاق بازرگانی اراک نیز با تأکید بر اینکه هپکو زیر چرخ‌های واردات در حال له‌شدن است، اظهار می‌کند: صدور واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی یعنی دهن‌کجی به تولید داخل.

وی اظهار می‌کند: واردات ماشین‌آ‌لات یعنی هپکو را با رکود و توقف مواجه کردند.


هپکو توانایی تولید هر محصولی را دارد


علی محمد رفیعی مدیرعامل شرکت هپکو نیز در جشن تولد ۵۰ سالگی هپکو می‌گوید: تمام جاده‌های کشور با ماشین‌آلات ساخت و مونتاژ هپکو ساخته شده است.

وی می‌افزاید: ۸ محصول ملی در هپکو ساخته می‌شود و توانایی طراحی هر محصولی را داریم.

مدیرعامل شرکت هپکو با اشاره به بهبود وضعیت تولید در هپکو، بیان می‌کند: تا قاچاق و واردات هستد، تولید به رونق نخواهد رسید، سالانه ۱۷۰ میلیون دلار ماشین آلات به کشور وارد می‌شود، در حالی که هپکو توانمندی خود را بار‌ها ثابت کرده می‌تواند از خروج این میزان ارز از کشور جلوگیری کند.

 در هیاهوی این روز‌های انکار و بی‌توجهی به هپکو، سری جدید لودر‌های hwl۱۴۰ در این شرکت ساخته و تحویل شد.

لودر‌های hwl۱۴۰ تلفیقی از لودر کوماتسو ۴۷۰ و ولوو است که موتور کامینز قلب این لودر خوش ساخت را تشکیل می‌دهد.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده