تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۵۷۴۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهره برداری از واحد صنعتی بزرگ ذوب آهن در شاهرود

‌می‌متالز - فاز اول کارخانه ذوب آهن شاهرود افتتاح و عملیات اجرایی فاز دوم این واحد صنعتی نیز آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، دکتر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این واحد صنعتی با اشاره به معضل بیکاری در این شهرستان اظهار کرد: مهمترین معضل ما در شاهرود و میامی اشتغال و اقتصاد است و در صورت کم توجهی به این بخش، سرمایه اصلی شهر یعنی جوانان را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند ماه آینده خبر‌های خوشی در حوزه صنعت شهرستان شاهرود منتشر خواهد شد افزود: برای بحث اشتغالزایی در حوزه انتخابیه، به هیچ وجه لحظه‌ای غفلت نخواهم کرد.

خانی با اشاره به توانمندی‌های بالای شرق استان و خصوصا دو شهرستان شاهرود و میامی ادامه داد: وجود ذخایر و معادن فراوان در شاهرود و میامی، راه آهن سراسری تهران - مشهد و... گویای پتانسیل بالای صنعتی این شهرستان‌ها است.

نماینده شاهرود و میامی اضافه کرد: علاوه بر این، شاهرود قطب کشاورزی استان است و می‌طلبد با توجه به پتانسیل‌های موجود، قطب صنعت نیز باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه، پیشرفت، اشتغالزایی و تحول در شهرستان‌های شاهرود و میامی نیاز به برنامه منسجم و هدفمند دارد گفت: خوشبختانه حضور مهندس هاشمی در سطح استان سبب شده است تا تحرک و پویایی در سطح مدیران استان نیز ایجاد شود.

این نماینده مردم ضمن دعوت از سرمایه گذاران تصریح کرد: امروز در مدیریت ارشد استان و مدیریت شهرستان، هیچ عذری برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

وی با اشاره به کلنگ زنی فاز دوم ذوب آهن شاهرود خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا فاز دوم شرکت ذوب آهن شاهرود تا سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد.

نماینده شاهرود و میامی از تلاش برای کمک به سرمایه گذاران کارخانه جدید افتتاح شده خبر داد و یادآوری کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد فاز دوم شرکت ذوب آهن شاهرود مصوب گردیده و به بانک معرفی شده است.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در آئین افتتاح فاز اول شرکت ذوب آهن شاهرود با تقدیر از سرمایه گذار شرکت ذوب آهن شاهرود گفت: این سرمایه گذار بیش ازی ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان شاهرود انجام داده و امروز با افتتاح این مجموعه بزرگ صنعتی صد‌ها خانواده هم استانی بهره‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت‌های اخیر به کشاورزان شاهرودی افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر صد‌ها خانوار در سطح شهرستات‌های شاهرود و میامی بواسطه سرما زدگی، خسارت دیده اند.

استاندار سمنان بااشاره به افزایش اعتبارات این استان اظهار کرد: پس از سال‌ها مشکلات تخصیص اعتبار در استان، خوشبختانه میزان اعتبارات استان سمنان بعد از تهران، البرز و همدان در رتبه چهارم تخصیص اعتبار کشور قرار است.

وی با بیان اینکه حفظ و ایجاد اشتغال در استان امری بسیار مهم و حائز اهمیت است تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ سالی با تحولات بزرگ در استان سمنان خواهد بود.

بهره برداری از واحد صنعتی بزرگ ذوب آهن در شاهرود

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده