تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۵۷۹۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز بورس تهران؛

۱۰ هزار میلیارد برگه بهادار دست به دست شد

‌می‌متالز - طی معاملات امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت، بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش حدود ۵۸ هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد؛ همچنین شاخص بازار اول کاهش ۱۱ هزار و ۷۸۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افت ۱۸ هزار و ۷۶۶ واحدی را تجربه کردند.

به گزارش می‌متالز، بر پایه معاملات امروز، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۱۰ واحد کاهش به رقم ۴۲۶ هزار و ۸۰۱ واحد رسید. شاخص کل بورس تهران نیز با افت حدود ۱۳ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد رسید.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۷ هزار و ۵۲۱ معامله به ارزش ۷ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال در بالای گروه‌های بورسی قرار گرفت؛ همچنین، گروه فلزات اساسی با ۶۰ هزار و ۹۲۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۴ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۴ هزار و ۵۰۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۷ هزار و ۶۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال و گروه غذایی به جز قند با ۳۸ هزار و ۳۳۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت تبریز با حدود ۸۰۷ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با حدود ۳۷۶ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۳۱۶ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۳۱۳.۷ واحد و شرکت صنعتی زر ماکارون با ۲۴۹.۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۳۵۳ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۴۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۲۸ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۸۱۲ واحد و شرکت پفولاد مبارکه أصفهان با ۸۱۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۰۷.۵ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۹۵ واحد رسید؛ همچنین، امروز بیش از ۵ میلیارد و ۷۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۷۲۷ هزار میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۹۵.۲ واحد، شرکت فولاد صنعتی مینو با ۱۴.۲ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۱۰.۲ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۴.۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، شرکت بیمه پاسارگاد با ۴۷.۴۴ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۱۲.۳ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۸ واحد و شرکت پویا زرکان آق دره با ۶.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده