تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۲۵۸۰۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن زغال سنگ ایران مطرح کرد

پیشنهاد انجمن زغال سنگ ایران به دولت درباره حذف معافیت حقوق ورودی ماشین آلات معدنی از بودجه ۱۴۰۱

‌می‌متالز - دبیر انجمن زغال سگ ایران، پیشنهاد این انجمن مبنی بر حذف معافیت حقوقی ورودی ماشین آلات صنایع معدنی از قانون بودجه ۱۴۰۱ در سال جاری را عنوان کرد.

افزایش هزینه‌ها در بخش صنعت و معدن


به گزارش می‌متالز، سعید صمدی در خصوص پیامد‌های حذف معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات، بیان کرد: بدون تردید هزینه‌ها در بخش معدن‌کاری افزایش خواهد یافت.

متاسفانه تحریم‌ها هزینه‌های تولید و معدن‌کاری را افزایش داده‌اند.

در شرایطی که صنعت‌گران و معدن‌کاران متحمل افزایش ۲۰ درصدی در هزینه‌ها هستند، حالا با چنین تصمیماتی شاهد اضافه شدن هزینه‌های جدید هستند.

پیامد‌های حذف معافیت حقوق ورودی

وی با اشاره به پیامد‌های حذف معافیت حقوق ورودی، اظهار کرد: متاسفانه لغو این معافیت انگیزه برای نوسازی را کاهش می‌دهد؛ درحالی‌که چنین مشوق‌هایی تا حدی منجر به نوسازی و در نتیجه توسعه می‌شد.


به طور کلی معدن‌کار و صنعت‌گر برای واردات ماشین‌آلات با چالش‌ها و مشکلات بسیاری همراه است؛ پس از طی کردن هفت‌خوان رستم و اخد مجوز لازم، با شروع تحریم‌ها حضور در بازار‌های جهانی با چالش همراه شد و حالا لغو معافیت‌های مالیاتی می‌تواند مشکلات را چند برابر کند.

پیشنهاد انجمن زغال سنگ به دولت

دبیر انجمن زغال سنگ در خصوص پیشنهاد این انجمن به دولت برای اجرای این تصمیم، بیان کرد:

انجمن زغال سنگ ایران پیشنهاد کرده‌است که امسال دولت برای اجرای این تصمیم دست نگه‌دارد؛ البته تغییر این تصمیم چندان کار آسانی نخواهد بود؛ زیرا چنین بند‌هایی در بودجه بار مالی برای دولت دارد و نمی‌توان به راحتی از اجرای آن جلوگیری کند.

منبع: صنایع پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده