تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۵۸۱۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران؛

میرناصری: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی را از بین برد

‌می‌متالز - عضو شورای اسلامی کار هپکو در توییتی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با کارگران نوشت: با واردات ۷۰۰ میلیون دلار ماشین آلات راهسازی و معدنی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی از بین رفته است.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با کارگران بیان کردند که هر یک میلیارد دلار واردات بی رویه، معادل است با تعطیل شدن صدهزار فرصت شغلی.

سیدامیر میرناصری براساس همین بیانات رهبری به واردات ماشین آلات معدنی به کشور و عدم حمایت از تولید داخلی اشاره کرده و در توییتی نوشته است: «طبق آمار گمرک فقط در سال ۹۶ و ۹۷ حدود ۷۰۰ میلیون دلار ماشین آلات راهسازی و معدنی وارد ایران شد! یعنی از بین رفتن حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی»

میرناصری: واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی حدود ۷۰ هزار فرصت شغلی را از بین برد


واردات خودرو‌های سنگین معدنی و راهسازی با تأیید مجلس و حمایت‌های دولتی آزاد شده و قرار است معافیت گمرکی واردات این ماشین آلات هم لغو شود. به این ترتیب واردکنندگان باید ۵ درصد از قیمت هر دستگاه را به عنوان هزینه گمرک پرداخت کنند. این در حالی است که به گفته کارگران هپکو، این شرکت تولیدکننده برای واردات لوازم برخی از قطعات که تولید داخلی ندارند؛ باید حق گمرک ۱۰ درصد پرداخت کند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده