تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۵۸۱۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان آخرین روز معاملاتی رقم خورد؛

سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورسی

‌می‌متالز - بر پایه معاملات امروز چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه، شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۵۴۰ واحد افزایش به رقم ۴۳۸ هزار و ۴۰۹ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، همچنین، امروز، بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۱۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۱ هزار و ۳۷۱ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۴۰ هزار و ۵۲۶ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۵ هزار و ۱۵۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۵۰ هزار و ۲۷۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۴ هزار و ۲۷۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۰ هزار و ۵۷۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۲ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۳۸ هزار و ۶۷۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۶۹۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با یک هزار و ۲۴۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۱۵۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۵ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت

در مقابل، بانک سینا با ۶۱ واحد، شرکت پلی پروپیلن جم با ۴۷ واحد، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با ۱۵.۸ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۱۵.۵ واحد و شرکت پمپ‌سازی ایران با ۱۴.۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۰۶.۹۵ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۱۶۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۴۱، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۵ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۳.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند

در مقابل، نفت پاسارگاد با ۱.۱۸ واحد، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با ۰.۹۹ واحد، شرکت جنرال مکانیک با ۰.۹۵ واحد، شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر با ۰.۵۶ واحد و بیمه معلم با ۰.۴۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده