تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۵۸۱۶۸

مشکلات ساکنان مجاور ریل راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران همچنان ادامه دارد

‌می‌متالز - عضو شورای شهر تهران گفت: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته با بردن راه‌آهن به زیر زمین، اما همچنان مشکلات در حریم راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ احساس می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حبیب کاشانی در جریان شصت‌و‌سومین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه مشکلات ساکنان منطقه ۱۷ و ۱۸ پس از گذشت ۳ دهه همچنان وجود دارد، اظهار کرد: مردم این منطقه شب و نصف شب از تردد قطار‌های تبریز، اهواز و بالعکس در رنج و سختی هستند.

وی گفت: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته با بردن راه آهن به زیر زمین، اما همچنان عنوان می‌شود که حریم راه‌آهن در این محدوده وجود دارد.

کاشانی با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۵۰۰ پلاک در این دو محدوده ۱۷ و ۱۸ وجود دارد و مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، گفت: بنده دست آقای رئیس جمهور را می‌بوسم و امیدوارم مشکلات این مردم با ورود رئیس جمهور حل و فصل شود.

پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تذکر مطرح شده از سوی کاشانی گفت: این تذکر بسیار بجاست و شایسته حاکمیتی نیست که در این خصوص مردم با این مشکلات روبرو شوند و با توجه به اینکه قطار در این محدوده به زیر زمین رفته است دیگر حریم معنی ندارد.

وی از آمادگی شورای شهر تهران برای پیگیری این موضوع در برگزاری جلسه با مسوولان راه‌آهن جهت حل و فصل این مساله خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.

زهرا شمس احسان نیز با اشاره به هفته سلامت و اهمیت سلامت شهروندان اظهار کرد: مدیریت شهری در راستای ارتقاء سلامت شهروندان باید گام بردارد و در این بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی به وظایف خود باید عمل کند.

وی پایش و رصد سلامت در همه ابعاد را از موضوعاتی دانست که باید از طریق اداره کل سلامت پیگیری شود.

شمس احسان با بیان اینکه هشت ماه از مدیریت جدید شهری گذشته است و هنوز با اهداف مد نظر در حوزه سلامت شهروندان فاصله داریم، گفت: ارائه خدمات مشاوری به شهروندان از دیگر مسائلی است که باید از طریق اداره کل سلامت شهروندان تهران برای شهروندان اجرا شود.

همچنین مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای احداث مسکن در شهر تهران اظهار کرد: سوالی که در این بخش مطرح است اینکه چه تمهیداتی از سوی دولت برای افزایش سرانه‌های بهداشتی در این واحد‌ها در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی همچنین به تقویت درمانگاه‌های شهرداری تهران به لحاظ کیفیت و نوع خدمات اشاره کرد و گفت: همچنین حوزه سلامت شهرداری تهران باید در ارتباط با پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار، پایش طرح‌ها و لوایح و مصوبات شورای شهر تهران در حوزه سلامت اقدامات لازم را انجام بدهد.

علیرضا نادعلی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به افزایش حقوق کارمندان شهرداری تهران گفت: این اتفاق خوبی است که از سوی شهردار تهران عملیاتی شده است.

لطف‌الله فرونده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا‌ها نیز در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان شهرداری تهران گفت: با توجه به دستور شهردار مبنی بر ارائه راهکار ترمیم حقوق و مزایای کارمندان ثابت در گام نخست حقوق مکتسبه کارمندان مد نظر بین یک تا سه میلیون تومان از ابتدای سال جاری افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده