تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۵۸۳۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دستگیری سرشاخه‌های قاچاق بازار ارز/ بازار ارز زیر ذره بین پلیس امنیت اقتصادی

‌می‌متالز - پلیس امنیت اقتصادی، بازار ارز را تحت رصد داشته و طی انجام چند عملیات در هفته گذشته، تعدادی از قاچاقچیان ارز را دستگیر و ارز این دسته افراد را مصادره کرده است.

به گزارش می‌متالز، بعد از ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خرید، فروش و نگهداری ارز به میران ۱۰ هزار یورو و بالاتر که فاقد خرید فاکتور از بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌های مجاز باشد قاچاق تلقی می‌شود و پلیس موظف به ضبط و توقیف این میزان ارز‌ها است.

در همین راستا پلیس امنیت اقتصادی ضمن رصد کامل بازار ارز و شناسایی سرشاخه‌های قاچاقچیان و دلالان ارزی، مقادیر قابل‌توجهی ارز که طبق قانون فاقد فاکتور رسمی خرید از صرافی‌های مجاز است مصادره کرده است.

گفتنی است، رئیس‌جمهور ۲۳ فروردین‌ماه، قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ابلاغ کرد در قانون جدید صراحتاً عنوان شده است داشتن ارز تا سقف ۱۰ هزار یورو بلامانع است، ولی بیش از این مبلغ به‌شرط داشتن صورت‌حساب خرید از صرافی‌ها، بانک‌ها، موسسات اعتباری و یا اظهارنامه گمرکی تا مدت زمان شش ماه از اظهارنامه گمرکی منعی ندارد و تا قبل از این مهلت فرد موظف است که این ارز را به واحد‌های بانکی و صرافی‌ها بفروشد تا نزد آن‌ها در حسابی به نام خود نگهداری کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده