تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۲۰۶۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سردار حسین رحیمی:

پلیس امنیت اقتصادی حامی بازار سرمایه است/ بیان اهداف امضای تفاهم نامه میان پلیس و سازمان بورس

‌می‌متالز - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی و سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این نشست و به دنبال آن امضای تفاهم نامه، سرآغاز یک همکاری نزدیک و هماهنگی خواهد بود، گفت: این تفاهم‎نامه سرآغاز یک همکاری خوب بین سازمان بورس و پلیس امنیت اقتصادی باشد تا بازار سرمایه و سازمان بورس تقویت شود.

به گزارش می‌متالز، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی و سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این نشست و به دنبال آن امضای تفاهم نامه، سرآغاز یک همکاری نزدیک و هماهنگ خواهد بود، گفت: در بسیاری از کشور‌های دنیا به ویژه کشور‌های اروپایی، پلیسی تحت عنوان پلیس بورس وجود دارد که همکاری خوبی با بازار سرمایه و بورس آن کشور دارد چرا که امروزه جایگاه بازار بورس و سرمایه در دنیا جایگاه ویژه و برتری است.

وی افزود: به طور کلی مردم تمام کشور‌های دنیا از جمله جا‌هایی که برای سرمایه‌گذاری سرمایه‎های خود انتخاب می‌کنند تا از آن سود ببرند، بازار بورس و سرمایه است.

به گفته سردار رحیمی؛ بازار سرمایه در این سال‌ها رشد قابل قبول و ویژه‌ای پیدا کرده است. به طور قطع، همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط اقتصادی باید در کنار سازمان بورس بوده و از آن حمایت کنند تا مردم سرمایه‌ها و دارایی‌های خود را به عنوان یکی از مراکز مورد اعتماد وارد بازار سرمایه کرده و برای داشتن یک زندگی بهتر از آن منتفع شوند.

وی تصریح کرد: ارتباطات پلیس امنیت اقتصادی با سازمان بورس جسته و گریخته و به نوعی در قالب برخی درخواست‌ها بود، اما از امروز پلیس امنیت اقتصادی به صورت مدون و برنامه ریزی شده و حتی در آینده به صورت کامل‌تر در کنار همکاران خود در بازار سرمایه است تا از تلاش‌های ارزشمندی که سازمان بورس شروع کرده و به نتایج خوبی هم رسیده، حمایت کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا عنوان کرد: انصافا بورس و بازار سرمایه طی سال‌های اخیر و به خصوص در سال جاری از یک روند پایدار و با ثباتی برخوردار بود هر چند برخی تلاش کردند این مجموعه را دچار چالش کنند.

سردار رحیمی یکی از اساسی‌ترین اهداف پلیس امنیت اقتصادی را همانند هدف کلی و کلان فراجا، استقرار نظم، انضباط و امنیت در تمام شئون جامعه عنوان کرد و گفت: تلاش پلیس امنیت اقتصادی که عمری ۴ ساله دارد، بر این بوده که به صورت تخصصی در بازار تجارت، کسب و کار و سرمایه ورود علمی و تخصصی داشته و امنیت و آرامش را برای این قشر به طور کامل استقرار و فراهم کند چرا که اکثر مجرمین به تمام بخش‌های جامعه از جمله بخش تجارت و سرمایه‎گذاری گرایش بیشتری دارند تا فعالیت‌های آنان را دچار خلل و چالش کنند.

وی مطرح کرد: دستگاه‌های قضایی و انتظامی هم باید مسوولیت خود را برای کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، دنبال کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تاکید کرد: یکی از اهداف اساسی پلیس امنیت اقتصادی استقرار نظم، انضباط و امنیت در بازار اقتصاد، تجارت و سرمایه‌گذاری در سطح کشور است که این کار‌ها و اقدامات با جدیدیت پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد؛ برخورد با مجرمین حتی تعداد اندک جدی و قانونی خواهد بود.

سردار رحیمی در ادامه سخنان خود اذعان کرد که خوشبختانه اعتماد مردم روز به روز به این مجموعه بیشتر شده که این ناشی از مدیریت بسیار خوب کسانی است که در این حوزه فعالیت می‎کنند.

وی بیان کرد: با توجه به یکسری نوسانات و مشکلات طی سال‌های گذشته، به نظر می‌رسد مردم را باید به این مجموعه برگردانده و جایی برای آن‌ها پیش بینی کنیم تا مردم با آسودگی خاطر سرمایه‌های خود را وارد بازار سرمایه کنند.

سردار رحیمی تاکید کرد: نخستین بحثی که در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود و باید به آن توجه کرد، حمایت و مراقبت از سرمایه مردم و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید است. سرمایه‌‎ها باید در مسیر رشد و تولید سوق داده شود.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا؛ مقام معظم رهبری نزدیک به ۱۵ سال است که در ابتدای هر سال شعار موضوعات اقتصادی را بیان می‎کنند. حال که همه ما فعال و ناظر این حوزه هستیم، اگر هر دو تلاش برنامه‎ریزی کنیم تا سرمایه‌ها در مسیر رشد و تولید سوق داده شود به طور قطع اتفاق خوبی در کشور و در بحث عملیاتی کردن شعار سال و تقویت اقتصاد مقاومتی رخ خواهد داد.

سردار رحیمی پیشنهاد داد و اعلام آمادگی کرد جلسات کارشناسی و آموزشی در تهران و سراسر کشور برای پلیس امنیت اقتصادی کشور و سازمان برگزار شود.

وی هدف از این تفاهم نامه را حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار سرمایه، تحقق عدالت و امنیت اقتصادی و پیشگیری و مبارزه با جرائم و تخلفات مرتبط با بازار سرمایه از طریق مشارکت اقتصادی و کشف جرم اعلام کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در ادامه درباره همکاری دو طرف بر اجرای طرح نظارتی و احراز صلاحیت‎ها اعلام آمادگی کرد تا این طرح‎‌ها به صورت مشارکتی انجام شود.

همچنین در بحث مربوط به پرونده‎ها چه در مرکز و استان‎ها نیاز به مکانی به منظور بررسی‎ها این پرونده‎ها وجود دارد.

سردار رحیمی در پایان گفت: این روز‌ها ماموریت پلیس سنگین‎تر شده و ما تلاش داریم امنیت را در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت‎های تجاری به درستی انجام دهیم. همچنین کارآگاهان توانمند و متبحر و قوی در مجموعه پلیس امنیت اقتصادی وجود دارند که در بحث اجرای قانون از توانایی علمی و عملی ن زبانزد و ویژه هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‎نامه سرآغاز یک همکاری خوب بین سازمان بورس و پلیس امنیت اقتصادی باشد تا بازار سرمایه و سازمان بورس تقویت شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده