تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۲۰۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی در تهران

‌می‌متالز - مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی از برگزاری همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی (توسعه بازار سرمایه اسلامی به منظور همگرایی امت) در تاریخ ۵ و ۶ آذرماه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی از برگزاری همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی (توسعه بازار سرمایه اسلامی به منظور همگرایی امت) در تاریخ ۵ و ۶ آذرماه خبر داد. این همایش به صورت سالانه با مشارکت سیاست‌گذاران، اقتصاددانان، پژوهشگران و فعالان بخش خصوصی با محوریت موضوعات روز مالی اسلامی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این همایش بحث و بررسی و تبادل نظر حول ایده‌های جدید بین خبرگان و ذینفعان است. پژوهشگران، مسوولان بازار سرمایه و فعالان بازار سرمایه میتوانند آخرین نتایج پژوهش‌های خود را در این همایش ارائه کنند. زیر محور‌های این همایش عبارتند از:

  • چارچوب بهینه حاکمیت شرعی در نهاد‌های مالی اسلامی.
  • طراحی اوراق مالی اسلامی جهت حمایت از توافق‌های پولی دوجانبه و چند جانبه.
  • انتشار اوراق مسوولیت اجتماعی جهت تقویت ثبات اقتصاد در امت.
  • معاملات رمزدارایی‌ها و توکنایز کردن دارایی‌های مالی در چارچوب اسلام.
  • شفافیت و الزامات افشاء در ابزار‌های مالی اسلامی.
  • طراحی ابزار‌های کوتاهمدت برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی.
  • ابزار‌های تأمین مالی جمعی در چارچوب مالی اسلامی برای افزایش رفاه و عدالت اقتصادی.
  • الزامات قانونی و مقرراتی برای انتشار اوراق مالی اسلامی بین المللی.

پژوهشگران میتوانند متن کامل مقاله خود را تا ۲۵ آبان ماه به دبیرخانه این همایش ارسال کنند. لازم به ذکر است مقالات باید به زبان انگلیسی و در قالب بارگذاری شده در سایت همایش، ارائه شود. مقالات برگزیده در همایش تا تاریخ ۳۰ آبان ماه به افراد برگزیده اعلام خواهد شد. جایزه ۳ مقاله برتر برای شرکت‌کنندگان خارجی شامل بلیط هواپیمای رفت و برگشت و اقامت در هتل بوده و جایزه ۳ مقاله برتر داخلی ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی به علاوه ۲۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی است. علاقمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت این همایش به نشانی iicmconf.com مراجعه کنند.

برگزاری پانزدهمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی در تهران

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده