تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۵۸۴۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

با افزایش سرخود قیمت کالا و خدمات برخورد می‌شود

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در دیدار با رییس اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی استان اظهار کرد: هیچ واحد تولیدی، صنفی و خدماتی به بهانه افزایش برخی از کالا‌های اساسی مجاز به افزایش سرخود قیمت‌ها نمی‌باشد و در صورت مشاهد با هرگونه افزایش سرخود قیمت‌ها با خاطیان امر به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی در دیدار با رییس اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی استان گفت: هیچ واحد تولیدی، صنفی و خدماتی به بهانه افزایش برخی از کالا‌های اساسی مجاز به افزایش سرخود قیمت‌ها نمی‌باشد و در صورت مشاهد با هرگونه افزایش سرخود قیمت‌ها با خاطیان امر به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: از اصناف، کسبه و بازاریان انتظار داریم همچون سنوات گذشته که همیشه همراه و یار مردم و دولت در مبارزات بودند در اجرای طرح عدالت اجتماعی پرداخت عادلانه یارانه‌ها که از سوی دولت مردمی به اجرا در آمده است نیز در کنار مردم و دولت قرار گیرند.

سرتیپی تصریح کرد: طرح تک نرخه کردن قیمت ارز و پرداخت یارانه آن به مردم بصورت یارانه در جهت مقابله با فساد مالی، رانت و ایجاد عدالت در پرداخت یارانه‌ها می‌باشد که با اجرایی شدن این طرح سود حاصل از آن برای همه تعلق خواهد گرفت برای تعدادی از افراد حقیقی و حقوقی کشور.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: چند نرخ بودن قیمت ارز در کشور موجب ایجاد روزنه‌های فساد مالی، رانت و چندگانگی قیمت کالا در سطح عرضه می‌شود همچنین فرصت را برای افراد فرصت طلب جهت احتکار و قاچاق کالا‌ها اساسی به کشور‌های همسایه که قیمت این کالا‌ها نسبت به قیمت داخلی بالاتر است را فراهم می‌کند.

سرتیپی تأکید کرد: همشهریان عزیز به اندازه نیاز خود خرید کنند تا از خالی شدن قفسه‌های فروشگاه ها، ایجاد تلاطم در سطح عرضه و سوء استفاده افراد سود جو برای احتکار یا افزایش سر خود قیمت‌ها جلوگیری شود.

سرتیپی خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز در صور مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، امتناع از فروش، عدم درج، عدم صدور فاکتور خرید و خیره از سوی واحد‌های صنفی و غیر صنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره صمت استان در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده