تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۵۸۷۶۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تأمین زمین برای بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند زمین برای ۴ میلیون واحد مسکونی است که تا کنون برای بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن تأمین شده است.

به گزارش می‌متالز، وزیر راه از تأمین زمین برای بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش ۲ میلیونی برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در زمان بندی مقرر واحد‌ها را آغاز کرده و در زمان مناسب تکمیل و تحویل دهیم.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم علاوه بر تأمین اراضی توسط وزارت راه و شهرسازی بهره‌مندی از توان سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاست که باید طبق قانون جهش تولید مسکن همکاری مناسبی با وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که بانک زمین برای شناسایی اراضی مستعد برای تولید مسکن و دیگر کاربری‌ها به وسیله سازمان ملی زمین و مسکن راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در جریان راه‌اندازی این بانک حدود ۴۰ هزار پرونده شکایت کلان در حوزه زمین شناسایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی صندوق ملی مسکن را ابزاری مناسب برای اجرای بهینه طرح‌های مرتبط با مسکن دانست و افزود: بر اساس قانون باید کل خطوط اعتباری مسکن مهر و بازگشت اقساط مسکن مهر به صندوق ملی مسکن واریز شود و این موضوع فرصت مناسبی برای اجرای بهینه طرح‌های مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌دهد.

منبع: اخبار اتاق ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده