به گزارش میمتالز، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بحث خودرو در کشور تبدیل به یک بحث پیچیده شده است گفت: سیاستگذاران کشور برنامههایی برای توسعه، کیفیسازی، افزایش تیراژ و کاهش قیمت ارائه میکنند که باید این برنامهها برای اجرای کامل و بدون نقص، به موقع عملیاتی شود.
حجت الله فیروزی با بیان این مورد که به طور کلی حوزه صنعت خودروسازی با یکسری مشکلات ریشهای مواجه است، ادامه داد: به عنوان مثال، چون قطعهسازان در خودروسازی سهم دارند، این مساله تعارض منافع ایجاد میکند؛ بنابراین وقتی یک خودروساز با قطعه ساز قرارداد میبندد به دنبال منافع خود است. البته دولت سهام زیادی در صنعت خودرو سازی ندارد. این سهام حدود شش درصد است و باقی آن مربوط به بخش خصوصی است.
وی افزود: سیاستگذاری دولت در این حوزه باید ضمن پاسخگو بودن، زمینه را برای تولید بهتر و بیشتر فراهم کند. خودروسازان همواره از مشکلات زیاد در این حوزه گلهمند هستند. بنابراین، یکی از اهداف مجلس یازدهم آزادسازی واردات خودرو بود. کمیسیون صنایع و معادن هم برای محقق شدن این طرح دو سال تلاش بسیاری کرد.
فیروزی عنوان کرد: به نظر میرسد با اجرای این طرح در داخل کشور افزایش رضایتمندی در مصرفکنندگان ایجاد شود و در تولید داخل هم خللی ایجاد نشود. به این ترتیب ارز هم از کشور خارج نخواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید به اینکه کشور نباید با بیکیفیتی خودروها مواجه باشد، اظهار کرد: کشور باید به این سمت و سو حرکت کند که خودروها با کیفیت بهتر و مطلوبتر تولید شوند تا زمینه صادرات آن نیز فراهم شود.
وی اضافه کرد: برخی سهلانگاریها در تولید صنایع بیکیفیت میتواند فرصت حضور کشور را در بازارهای جهانی بگیرد.
این نماینده مجلس بر تولید با کیفیت قطعات خودرو تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی عقیده دارند کیفیت برخی مواد اولیه که برای ساخت قطعات استفاده میشود پایین است به همین دلیل از میزان کیفیت قطعه کاسته میشود. این مساله بسیار مهمی است که باید در دستور کار دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد.