تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۵۸۷۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه سهام ایران خودرو و ساپیا و موافقت نظام با واردات / ۲۰۰ انتصاب فامیلی

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس با اعلام موافقت همه ارکان نظام با واردات خودرو و حضور ۲۰۰ نیرو و مشاور با روابط فامیلی در شرکت‌های خودروساز، خواهان عرضه سهام ایران خودرو و ساپیا شد.

به گزارش می‌متالز، حسن نوروزی با اشاره به مصوبه مجلس بر ارزانی خودرو و قطعی بودن تحقیق و تفحص از ایران خودرو و سایپا گفت: واردات خودرو خارجی باید انجام شود. زیرا باعث کاهش قیمت و رقابتی شدن کیفیت خودرو خواهد شد. خودروسازان داخلی باید بدانند خودرو‌های بی‌کیفیت باعث واردات خودرو‌های خارجی شد.

وی ادامه داد:نظر مجمع تشخیص، شورای نگهبان، مجلس و دولت بر واردات خودرو بوده و خودروسازان داخلی هم باید گرانی‌ها را حل کنند. وزیر صنعت نیز باید زمینه فروش سهام شرکت‌های سایپا و ایران خودرو و دیگر شرکت‌های دولتی را فراهم کند. سهامداران بخش خصوصی خودروسازان، برنامه‌های مهمی دارند و وعده دادند در صورت خصوصی‌سازی، بدهی بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومانی وجود نداشته باشد.

به گفته نوروزی، شرکت‌های خودروساز بیش از ۲۰۰ نیرو و مشاور از اقوام را استخدام کرده اند و باید این رویه و انتصابات فامیلی اصلاح شود. مدیران بازنشسته هم‌ها باید میز‌ها را رها کرده تا جوانان انقلابی مدیریت را به دست بگیرند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده