تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۴۹
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۵۹۱۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن:

روزانه یک هزار و ۵۰۰ تراورس راه آهن مطابق استاندارد در البرز تولید می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن جمهوری اسلامی (تراورس بتن) مستقر در شهرستان فردیس استان البرز گفت: روزانه یک هزار و ۵۰۰ تراورس متداولی برای زیر ساخت مسیر‌های ریلی کشور در البرز تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مصطفی معینی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید فرماندار فردیس از شرکت تراورس بتن افزود: برای سرعت‌های بالا یعنی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ریلی تراورس‌های مطابق با استاندارد‌های روز دنیا تولید می‌کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۰۰ نفر نیروی انسانی ماهر در این مجموعه مشغول به کار هستند که بیش از ۸۵ درصد کارگران بومی استان البرز هستند.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر تراورس مورد نیاز خطوط ریلی قزوین- رشت و مراغه- ارومیه را تامین کردیم.

معینی گفت: برای حدود ۹۰ کیلومتر خط رفت و برگشت متروی کرج - هشتگرد، پروژه راه آهن قزوین- رشت به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر و پروژه راه آهن مراغه - ارومیه به طول حدود ۱۷۰ کیلومتر تروارس تامین کردیم.

وی اظهار داشت: همچنین راه آهن زاهدان - خاش به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر با اهتمام شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن به مرحله افتتاح رسیده است.

معینی افزود: پروژه دیگر راه آهن میانه به اردبیل است که تجهیزات بتنی و تراورس این پروژه بنا به دستور وزارت راه و شهرسازی تهیه شد و برای امسال یا سال آینده این پروژه بهره برداری خواهد شد؛ همین طور راه آهن میانه به تبریز پشتیبانی زیر ساخت شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن جمهوری اسلامی (تراورس بتن) گفت: با توجه به حمایت دولت سیزدهم از مجموعه‌های تولیدی و کارگران؛ آینده خوبی را پیش بینی می‌کنیم و برای توسعه پروژه‌های ریلی کشور هدفگذاری کرده ایم.

معینی افزود: کارخانه تراورس بتن در فردیس استان البرز یکی از کارخانه‌های پیشرفته‌ای است که بخش اولیه آن توسط کارشناسان اروپایی راه اندازی شده، اما مابقی خطوط تولید توسط متخصصان و جوانان کشور به نتیجه رسیده است.

فرماندار فردیس استان البرز اعلام کرد: از ظرفیت تولیدات کارخانه تراورس بتن وابسته به راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اجرای پروژه‌های عمرانی و آبادانی این شهرستان استفاده خواهد شد.

«خداداد کاشفی» در بازدید از شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن جمهوری اسلامی (کارخانه تراورس بتن) مستقر در فردیس افزود: مراکز تولید ملی نظیر گروه صنعتی مپنا و تراورس بتن در این شهرستان مستقر هستند که باید از ظرفیت آن‌ها برای کار‌های عمرانی بهره گرفت.

فرماندار فردیس اظهار داشت: کارخانه تراورس بتن اکنون نیاز‌های ریلی کشور را تامین می‌کند.

کاشفی افزود: از ظرفیت این کارخانه در جهت عمران شهری فردیس استفاده خواهد شد ضمن آنکه این کارخانه باید با دستگاه‌های خدمات رسان برق، آب و سایر دستگاه‌ها همکاری کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده