به گزارش میمتالز، شهاب جنابی در رویداد دانشافزایی روابط عمومی حرفهای وزارت صمت با بیان این مطلب، تأکید کرد: اشتراک نگاه به حوزه کارکردی روابط عمومی و ارتباطات در عصر کنونی، بسیار مهم است، زیرا در یک نوع نگاه به روابط عمومیها به عنوان یک امر جانبی و فوق برنامه نگاه میشد، اما امروزه نقش روابط عمومیها، محوری و اساسی است و باید با این دید به روابط عمومیها نگاه کرد.
وی با تأکید بر اینکه بهطور یقین یک رکن هر پروژه تحولی یا اقدام مهم در مجموعه وزارت صمت، حضور و نقش آفرینی ارتباطات و روابط عمومی است، بیان کرد: یکی از علل این موضوع، اهمیت فضای مجازی است، زیرا در شرایط کنونی اگر به خوبی به حوزه رسانه و ارتباطات پرداخته نشود، نه تنها فرصتهای زیادی از دست خواهد رفت، بلکه آسیبهای جدی نیز ممکن است به فعالیتهایی که قرار است انجام شود، وارد شود.
مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت با بیان اینکه این وزارتخانه بزرگ برای روابط عمومی و ارتباطات نقش مهمی قائل است، گفت: در بسیاری از جلسات مهمی که تصمیمسازی و تصمیمگیری میشود یک پای کار حضور روابط عمومی و ارتباطات است.
جنابی همچنین به نقش روابط عمومی و ارتباطات در موضوع جهاد تبیین که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادهاند، اشاره کرد و افزود: نقش رهبر میانی تحولگرا که فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی برعهده دارند به لوازمی نیز نیاز دارد که مسلح شدن به دانش و علوم روز یکی از این لوازم و ابزار هاست که علوم شناختی و علوم عصبشناسی، نمونههایی از آن هستند و میتوانند در انجام مإموریتهای مهم روابط عمومیها در این حوزه، نقش مؤثری ایفا کنند.
وی دغدغه وزارت صمت را پاسخگو بودن و رفتار مسوولانه نسبت به ذینفعان دانست و ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره بر این نکته تأکید دارند که باید دغدغه فعالان اقتصادی را دغدغه خود بدانیم و برای حل مسائل آنها تلاش کنیم و به همین علت، مجموعه روابط عمومیها نیز لازم است این رویکرد را سرلوحه کار خود قرار دهند.
این عضو شورای سیاستگذاری ارتباطات وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از نخستین پیش نیازهای ایفای نقش مهم روابط عمومیها را ایجاد همدلی دانست و گفت: ابتدا باید در جمع خانواده صنعت، معدن و تجارت، همدلی بیش از پیش داشته باشیم و سپس برای ایجاد تعامل همدلانه با مخاطبان و همافزایی در انجام وظایف خود تلاش کنیم.
جنابی، همچنین درک درست و به موقع از نظرات، دیدگاهها و احساسات مخاطبان و شناخت وضعیت آنها برای انعکاس دقیق و به موقع افکار عمومی به مسوولان را ضروری دانست و افزود: تعامل نزدیک با واحدهای پاسخگویی هر سازمان که با شماره ۱۲۴ شناخته میشوند، بسیار مؤثر و لازم است و نکات خوبی از دغدغهها و مسایل روز مردم را معرفی و مشخص میکند.
وی بر دغدغهمند بودن روابط عمومیها نسبت به اهداف و برنامههای وزارت صمت تأکید کرد و ادامه داد: برنامههای تحولی دقیق و حساب شدهای در دوره جدید مبنای عمل قرار گرفته است و از همان روز نخست با همین برنامههای تحولی کارها دنبال شده است که به حول و قوه الهی در مجموع، پیشرفت بسیار خوبی تا کنون داشته و با قوت در حال پیگیری است.
مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صمت در ادامه با تأکید بر جایگاه والای بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت این سند راهبردی در تبیین مسیر پیش روی، بر توجه بیش از پیش روابط عمومیها به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و از آنها خواست تا ضمن مطالعه مجدد این بیانیه، برای تبیین آن به مخاطبان با انواع روشهای خلاقانه و هنرمندانه، تلاش کنند و همواره برای تحقق آن بکوشند.
جنابی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: پایبندی کامل به اصول و رعایت اخلاق در تنامی فعالیتهای روابط عمومیها بهطور جدی مورد انتظار است. همچنین لازم است بر بهکارگیری درست عبارات فارسی و پاسداشت زبان فارسی در تمامی فعالیتهای خود، اهتمام مضاعف کنیم.
وی همچنین در پایان تصریح کرد: تمامی ارکان وزارت صمت مکلف هستند که از فعالیتهای حوزه ارتباطات و روابط عمومی در مجموعهها و سازمانها و شرکتهای تابعه حمایت همه جانبه داشته باشند.
گفتنی است که رویداد دانشافزایی روابط عمومی حرفهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت، علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، حسین زادهقشمی مدیرکل دفتر ارتباطات و دبیر شورای اطلاع رسانی وزارت صمت، اعضای شورای ارتباطات وزارت صمت و مدیران روابط عمومی سازمانهای صمت استانی و شرکتهای شهرکهای استانها به مدت دو روز در محل دائمی نمایشگاههای تهران در حال برگزاری است.
منبع: شاتانیوز