تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۶۶۵۰۵
فیروزی:

اپراتور‌های اینترنت همراه نباید هزینه‌های تبلیغات خود را از جیب مشتری بپردازند/ضرورت ارائه بسته‌های اقتصادی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اپراتور‌ها نباید هزینه‌های جانبی خود از جمله هزینه تبلیغات را از جیب مشتری بپردازند، گفت: از آنجا که درآمد‌های مردم نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید نسبت به ساماندهی بسته‌های اینترنت همراه و تعریف بسته‌های اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش می‌متالز، حجت اله فیروزی درباره بسته‌های اینترنت همراه، گفت: طی ماه‌های اخیر دو اتفاق در حوزه ارتباطات رخ داده؛ نخست کاهش سرعت اینترنت که بسیاری از کاربران با کاهش سرعت روبه‌رو شدند و دوم افزایش هزینه‌های اینترنت؛ پیش از این بسته‌هایی به عنوان بسته‌های حمایتی و مشوق ارائه می‌شد که طی ماه‌های گذشته حذف شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که درآمد‌های مردم نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید نسبت به ساماندهی بسته‌های اینترنت همراه و تعریف بسته‌های اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهد، البته پیش از این نیز، نکته‌های لازم در این زمینه به وزیر ارتباطات منعکس شد، اما هنوز راهکار و چاره‌ای که رضایت مردم را در پی داشته باشد از سوی این وزارتخانه ارائه نشده است، حال آنکه مردم منتظر ارائه راهکار‌های مناسب هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اینترنت به یکی از کالا‌های اساسی موردنیاز مردم تبدیل شده، بنابراین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به عنوان موضوعی اولویت‌دار به تفاهمی با اپراتور‌های برسد تا با تعریف سازوکار مناسب از یک سو سرعت اینترنت را ارتقا دهد و از سوی دیگر بسته‌های اینترنت همراه را با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

عملکرد اپراتور‌ها موجب شده که مردم با تردید به روش‌های فروش خدمات آن‌ها نگاه کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اکنون عملکرد اپراتور‌ها موجب شده که مردم با تردید به روش‌های فروش خدمات آن‌ها نگاه کنند، ادامه داد: در حال حاضر این برداشت در جامعه حاکم است که از بسته‌های مصرف‌کنندگان برداشت می‌شود و مصرف کنندگان براساس هزینه‌های پرداختی، امکان استفاده از بسته‌های خود را ندارند و بسته‌ها زودتر از موعد مقرر به اتمام می‌رسد و مردم نمی‌توانند متناسب با بهای پرداختی از بسته‌های خود استفاده کنند. علاوه بر ضرورت رفع این ابهام، باید شرایطی فراهم شود که مردم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتور‌ها اعتماد کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اپراتور‌ها نباید هزینه‌های جانبی خود از جمله هزینه تبلیغات را از جیب مشتری بپردازند، از آنجا که در حال حاضر اینترنت و فضای مجازی یکی از نیاز‌های اصلی و حتمی مردم شده اپراتور‌ها نیازی به تبلیغات ندارند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با نظارت دقیق از هزینه‌های جانبی اپراتور‌ها از جیب مشتری جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده