تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۱۵۳
کد خبر: ۲۵۹۶۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گفته‌های معاون بهره برداری و اکتشاف ایمپاسکو تاییدی بر سیر نزولی تولید در نفلین سینیت کلیبر

‌می‌متالز - «سالار باوند» کارشناس معدن و صنایع معدنی بر این باور است که صحبت‌های معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) تاییدی بر سیر نزولی تولید در نفلین سینیت کلیبر است.

به گزارش می‌متالز، «سالار باوند» کارشناس حوزه معدن و صنایع معدنی بر این عقیده است که صحبت‌های «خدایار کریم نژاد» معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) تاییدی بر سیر نزولی تولید در نفلین سینیت کلیبر است.

باوند اظهار داشت: اخیرا «خدایار کریم نژاد» معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) با افتخار اعلام نموده راهبر مجتمع نفلین سینیت کلیبر در سال گذشته به تولید ۷۸۰۰ تن و فروش ۷۴۰۰ تن رسید؟! و این خبر در سایت‌های معدنی به گونه‌ای منعکس گردید که در ذهن خواننده افزایش تولید را متصور می سازد، در صورتی که جالب است بدانید این مجتمع در سال ۸۴ با ظرفیت ۵۲۰۰۰ تن در سال شروع به کار کرد. در سال ۹۵ «مهدی کرباسیان» رئیس وقت هیات عامل ایمیدرو ضمن بازدید از مجموعه اعلام کرد که این مجموعه رکورد زده و تولید ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن در سال ۹۳ را در سال ۹۴ با دو شیفت کاری به ۱۲ هزار تن رسانده است؛ و همچنین در همان سال مقدار ۱۵ هزار تن فروش داشته است.

سالار باوند در ادامه افزود: همان طور که قبلا عرض کردم «وجیه الله جعفری» مدیرعامل وقت ایمپاسکو در سال ۹۵ مزایده واگذاری آن را انجام و در شهریور ۹۶ این مجتمع را با تمامی امکانات از معدن گرفته تا کارخانه و خط تولید و ساختمان‌های پشتیبانی و ماشین آلات مربوطه با حق سهمی معادل ماهیانه ۹ میلیون تومان به شرکت فراز راه معین که یک شرکت راهساز هست به نوعی هبه کردند؟!

این کارشناس حوزه معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: پس از واگذاری به شکل‌های مختلفی از منافع دولت به وی بخشیدن و قرار بود ظرف یک سال فاز توسعه کارخانه و افزایش تولید با سرمایه گذاری راهبر افتتاح گردد، حالا پس از این همه سال رسیدن ظرفیت تولید به ۷ هزار تن (کاهش) آن هم در سه شیفت کاری خجالت دارد البته اگر اهلش باشید.

باوند تاکید کرد: آقای کریم نژاد فرمودید این طرح در چارچوب توسعه منطقه انجام شد، ولی تولید ۳۵ درصد کاهش داشته و تا این لحظه هیچ گونه اصلاحاتی در کارخانه انجام نگرفته و کیفیت هم تغییری نداشته است، پس توسعه‌ای هم صورت نپذیرفت. ضمن اینکه تابلو برق مگنت القایی شما تقریبا ۶ ماه هست مشکل داشته و خراب است پس چطور شما با این شرایط می فرمایید کیفیت بهتر شده است! ضمنا آقای کریم نژاد معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) فرمودند که این طرح کیفیت بالای محصول و کاهش باطله به دنبال خواهد داشت؛ آقای کریم نژاد همیشه عامل مزاحم کنار محصول در صورت جدایش باطله را تشکیل می دهد وقتی کیفیت بالا می رود که باطله بیشتری از کنار کنسانتره حذف شود نه اینکه کاهش پیدا کند پس این مطلب شما غیرفنی و غیرتخصصی می باشد مگر اینکه منظور شما مورد دیگری بوده است. ولی به لحاظ فنی درست نتوانستید آن را بیان کنید و همچنین اعلام کردید بالا بودن بازدهی تولید، سبب کاهش گرد و غبار ناشی از فرآوری می شود در صورتی که در طرح جدید که‌ «تَر» هست نباید گرد و غبار ناشی از فرآوری داشته باشید و فقط گرد و غبار واحد خردایش می ماند که آن هم ربطی به بازدهی ندارد. البته تقصیری ندارید چرا که شما نه تخصص فرآوری دارید و نه تجربه کار در این حوزه.

سالار باوند در خاتمه خاطرنشان کرد: آقای کریم نژاد شما به افزایش تعداد پرسنل اشاره داشتید که این افزایش تعداد پرسنل مربوط به راه اندازی شیفت سوم کارخانه است که قبل از واگذاری درخواست راه اندازی شیفت سوم را داشتیم، ولی شما برای اینکه تولید بالا نرود تا بتوانید مجتمع را واگذار کنید مخالفت کردید. آقای کریم نژاد در سنوات قبل، تابستان‌ها برای مصرف واحد اداری و پرسنلی و حتی خود شهرستان کلیبر با مشکل کم آبی مواجه بودیم امیدوارم کارخانه‌ «تَر» شما با مشکل روبرو نشود. ضمن اینکه زمستان در کلیبر در بعضی مواقع برودت هوا به ۳۰ درجه زیر صفر می رسد و هر توقفی در کارخانه موجب یخ زدگی می شود، امیدوارم تمهیدات لازم را در این خصوص از قبل دیده باشید.

عناوین برگزیده