به گزارش میمتالز، این شرکت مستقر در پیتسبورگ در سه ماه اول فروش ۳.۲۹ میلیارد دلاری را ثبت کرد که کمتر از میانگین ۳.۴۲ میلیارد دلاری برآوردهای بلومبرگ است. اما بهدلیل کمبود واگنهای قطار و کشتی، بهویژه در آمریکای شمالی، آلکوا مقادیر بالاتری از موجودی را گزارش کرد. روی هاروی، مدیر اجرایی این شرکت، هفته گذشته در تماسی به تحلیلگران گفت تهاجم روسیه به اوکراین، بحران زنجیره تأمین را تشدید کرده و شرایط کمبود تراشه را برای خودروسازان دشوارتر ساخته است.
ارزش سهام آلکوا در نیویورک تا ۱۱ درصد سقوط کرد که بیشترین کاهش از ماه آگوست بود. ابهامات ناشی از افزایش تورم، جنگ اوکراین و کندی رشد اقتصادی اخیر چین میتواند به بازار جهانی آلومینیوم که در همهچیز از خودرو و ساختوساز گرفته تا لوازم خانگی استفاده میشود، نفوذ کند. هاروی در ادامه افزود: آلکوا بهدلیل مشکلات زنجیره تأمین شاهد کاهش تقاضا است. او افزایش تقاضای آلومینیوم در سال جاری را حدود ۲ درصد میداند که نسبت به پیشبینی قبلی که ۳ درصد بود، کاهش یافته است.
هاروی در این تماس گفت: ما شاهد بودیم که صندوق بینالمللی پول انتظارات را برای رشد اقتصادی پایین آورد. من فکر میکنم این اتفاق تا حدی تقاضای کنونی را کاهش میدهد، زیرا آلومینیوم بسیار به چرخه کلی اقتصاد گره خورده است. قیمت آلومینیوم از زمانیکه در ابتدای مارس به بالاترین حد خود رسیده بود، بهدلیل نگرانی درمورد تقاضا، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. قرنطینههای کووید-۱۹ در سراسر چین، بزرگترین مصرفکننده جهان، به ابهامات ما درمورد چگونگی تأثیر جنگ اوکراین بر یکی از مناطق مصرفکننده آلومینیوم میافزاید. طبق اطلاعات بلومبرگ، تقاضا در چین ممکن است امسال فقط یک درصد افزایش یابد که بسیار کمتر از رشد ۵.۱ درصدی در سال گذشته است.
تحلیلگران گروه Credit Suisse قیمت آلومینیوم را نزدیک به اوج خود میبینند و انتظار دارند تعادل عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عادی شود، زیرا جریانهای تجاری بهتدریج دوباره احیا میشوند. کرت وودورث، تحلیلگر این گروه میگوید، رویدادهای ژئوپلیتیک کنونی از ثبات قیمت حال حاضر آلومینیوم حمایت میکند.
پیشبینی این شرکت برای محمولههای آلومینیوم از برآورد قبلی ۲.۵ میلیون تنی به ۲.۶ میلیون تن بدون تغییر بود. در همین حال، سود قبل از کسر بهره، مالیات و استهلاک این شرکت بالغ بر ۱.۰۷۲ میلیارد دلار شد که بالاتر از میانگین تخمین ۱.۰۴ میلیارد دلاری توسط ۱۰ تحلیلگر بلومبرگ بود. این بهترین فصل این شرکت از زمان جداشدن آلکوا از تجارت جت و قطعات خودرو در سال ۲۰۱۶ بود. هاروی خاطرنشان کرد: تعداد سفارشهای شرکت هنوز در طول سال قابلتوجه است.
منبع: باشگاه آلومینیوم