تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۵۹۸۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد؛

شفافیت اطلاعات، ماحصل عرضه خودرو در بورس کالا

‌می‌متالز - فرهاد طهماسبی عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش خودرو در بورس کالا منجر به کشف واقعی قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا می‌شود، گفت: در این سازوکار بورس کالا، جزئیات اطلاعات معامله، اعم از میزان عرضه و فروش، قیمت ها، کیفیت و ... کاملا مشخص خواهد شد و مردم ناظر خواهند بود

به گزارش می‌متالز، هفته گذشته بود که خودرو در بورس کالا عرضه شد و در آن کارا تک کابین و کارا دو کابین از گروه بهمن موتور فروخته شد. این فروش که بر مبنای عرضه و تقاضا شکل گرفته بود توانست قیمت واقعی خودرو‌ها را رقم بزند و این دو خودرو میلیون‌ها تومان کمتر از قیمت بازاری معامله شدند.

بعد از آن به دلیل موفق بودن این روش فروش، صحبت‌هایی مبنی بر پذیرش و فروش سایر خودرو‌ها در بورس کالا مطرح شد.

فرهاد طهماسبی در این باره با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا بسیار بهتر و مناسب‌تر از شرایط فعلی فروش خودرو است اظهار کرد: قیمت فعلی خودرو درب کارخانه تفاوت فاحشی با قیمت بازار دارد در حالی که با فروش خودرو در بورس کالا، قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا شکل گرفته و واقعی خواهد شد.

طهماسبی این را اضافه کرد که البته باید میزان عرضه و تقاضا متناسب باشد چرا که اگر میزان تولید و عرضه خودرو مانند شرایط کنونی، کمتر از تقاضای بازار باشد، قیمت‌ها واقعی نخواهد شد و نمی‌تواند جوابگو باشد، برای ایجاد تناسب در عرضه و تقاضای بازار هم باید یا تولید را افزایش و یا واردات انجام دهیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس تصریح کرد: در این ساز و کار جزئیات اطلاعات معامله، اعم از میزان عرضه و فروش، قیمت ها، خریداران و ... کاملا مشخص خواهد شد و مردم ناظر خواهند بود.

طهماسبی در پایان با بیان اینکه باید به دنبال سازوکاری بود که کارا باشد تاکید کرد: باید در این نوع فروش خودرو، مکانیسمی تنظیم شود تا مردم دیگر دچار ضرر و زیان نشوند؛ قیمت‌های پایه بر مبنای قیمت کارشناسی باشد ضمن آنکه نظارت هم به صورت جدی انجام گیرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده