تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۵۹۹۲۶
سرویس خبر : اجتماعی

آیین بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و تجلیل از کارگران و ورزشکاران نمونه ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - آیین بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر قهرمان با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس، واحد‌های نمونه نظامی و انتظامی منطقه، مسوولین استان و شهرستان و جمعی از مدیران، همکاران و بسیجیان ذوب آهن اصفهان سوم خرداد در تالار آهن برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با گرامیداشت سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی با ارایه گزارشی از آخرین شرایط تولیدی و تامین مواد اولیه در شرکت، گفت: در سه ماه اخیر با تلاش همکاران ۷ رکورد تولیدی در ذوب آهن اصفهان ثبت شد.

وی افزود: در شرایط خاص اقتصادی موجود، برای رونق بیشتر کارخانه، رایزنی‌های مستمر و تعاملات خوبی با مسوولین استانی و کشوری داریم و با هم افزایی ۶ محصول جدید و مورد نیاز کشور را در ذوب آهن تولید و روانه بازار نموده ایم.

وی به فداکاری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و نقش ذوب آهن اصفهان در این زمینه پرداخت و گفت: ذوب آهن علاوه بر فعالیت‌های تولیدی، در راستای انجام مسوو لیت‌های انقلابی و اجتماعی خود در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و تقدیم ۲۹۰ شهید و از جمله تقدیم ۲۳ شهید عزیز در عملیات آزاد سازی خرمشهر نمونه بارز این فداکاری‌ها است.

مهندس رخصتی تأکید کرد: ما اهتمام خاصی به زنده نگاه داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیر و تجلیل از حماسه آفرینان این صحنه‌ها داشته و داریم.

مدیرعامل شرکت، گفت: اکنون نیز همان روحیه و فرهنگ ایثار دوران دفاع مقدس بر ذوب آهن اصفهان حاکم بوده و با برنامه‌های در حال انجام این روحیه و فرهنگ زنده‌تر خواهد شد.

ذوب آهن اصفهان قدمگاه شهدا و خط مقدم سربازان تولید و صنعت کشور است

در این آیین، سردار سردار سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا نیز به اهمیت عملیات آزاد سازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس و اسارت حدود ۲۰ هزار نفر از دشمن در این عملیات پرداخت وبا اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) که فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: این فتح بزرگ ناشی از الطاف الهی، همت و حضور همه جانبه مردم و اتحاد و همدلی نیرو‌های رزمنده اعم از ارتشی، سپاهی، بسیجی و جهادی در دفاع مقدس بود.

وی شهدا و فرماندهان بزرگی همچون سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی را الگو‌های واقعی اطاعت از مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای و نمونه عالی شجاعت و مقاومت در فتح خرمشهر عنوان کرد و با اشاره به نقش ذوب آهن اصفهان در دفاع مقدس و تجلیل از ۲۹۰ شهید این مجتمع بزرگ صنعتی، افزود: جهاد در جبهه‌ها و آزادی خرمشهر در دوران دفاع مقدس از وقایع برجسته و افتخارآمیز کشور است و تولید و رونق اقتصادی هم از نیاز‌ها و افتخارات کشور است.

سردار سنایی راد گفت: ذوب آهن اصفهان با تقدیم۲۹۰ شهید و با حضور ایثارگران و فرزندانشان درآن، قدمگاه شهدا و خط مقدم افسران تولید و صنعت کشور به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: دشمن و ضد انقلاب همواره در صدد ایجاد اختلاف، یاس و نا امیدی در سطح جامعه از جمله در زمینه‌های اقتصادی است، ولی مردم شهر‌های مختلف کشور علی رغم مشکلات با حضور آگاهانه در صحنه‌های انقلاب بار دیگر توطئه‌های دشمن را خنثی و آن‌ها را ناامید کردند.

شایان ذکر است؛ شرکت کنندگان در این آیین با حضور بر مزار شهدای گمنام یاد ضمن گلباران و ادای احترام با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند. همچنین در این مراسم از ۳۶ کارگر نمونه شرکت و ورزشکاران تیم نوجوان فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان که به مقام قهرمانی دست یافته بودند تجلیل به عمل آمد.

آیین بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و تجلیل از کارگران و ورزشکاران نمونه ذوب آهن اصفهان

آیین بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و تجلیل از کارگران و ورزشکاران نمونه ذوب آهن اصفهان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده