تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۶۰۷۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وضعیت کارخانه «سیمان آبیک» با حضور نمایندگان استان‌های قزوین و البرز بررسی می‌شود

‌می‌متالز - نماینده قزوین، آبیک و البرز در در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه‌ای ویژه در کارخانه سیمان جهت کنترل و نظارت بر آلودگی این مجموعه و مباحث مختلف مربوط به آن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، لطف اله سیاهکلی مرادی در حاشیه نشست با صاحبان صنایع شهرک صنعتی کاسپین ۲ شهرستان آبیک در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین، به برگزاری جلسه ویژه در کارخانه سیمان جهت کنترل و نظارت آلودگی این کارخانه و مباحث مختلف در حوزه سیمان اشاره کرد و گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، کنترل آلودگی کارخانه کارخانه سیمان است و با توجه به اینکه این کارخانه خارج از حوزه استحفاظی استان قزوین قرار دارد، مسوولان محیط محیط زیست نظارتی بر آن ندارند.

وی افزود: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که تخلفاتی از جمله باز کردن فیلتر‌ها و ایجاد آلودگی هوا توسط کارخانه سیمان صورت می‌گیرد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین از ایشان درخواست کردم که کارخانه سیمان با توجه به اینکه برند آن به نام آبیک و نزدیک به این شهرستان است، به حوزه استحفاظی استان قزوین و شهرستان آبیک افزوده شود.

سیاهکلی‌مرادی مرادی خاطرنشان کرد: پیرو این درخواست بنده از رئیس جمهور، واکنش‌ها و تحرکاتی صورت گرفت و نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای درخواست کرد که جلسه‌ای در کارخانه سیمان در راستای بررسی مسائل مربوط به آن برگزار شود که امیدواریم به زودی این جلسه برگزار شود.

وی اذعان کرد: در زمینه فیلتراسیون و کنترل و نظارت بر حوزه زیست محیطی از سوی کارخانه سیمان باید اقداماتی انجام و شیوه نظارتی لازم تعریف شود.


مشکل توزیع آب واحد‌های صنعتی رفع شود


این نماینده مجلس موضوعاتی همچون آب، عدم جذب کارگر، برق، مخابرات و تسهیلات بانکی را از عمده مشکلات صاحبان صنایع در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک برشمرد و تصریح کرد: در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک که سالهاست اجرای آن راکد مانده و مشکلاتی ایجاد کرده لازم است، طی جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان آبیک موضوع بررسی و پیگیری لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس افزود: مشکل توزیع آب برای برخی از واحد‌های شهرک صنعتی «کاسپین دو» باید رفع شود چراکه سرمایه‌گذار به امید تولید در این شهرک سرمایه‌گذاری کرده و نباید متحمل خسارت شود.

سیاهکلی‌: مرادی در پاسخ به این سوال که در خصوص افزایش سهمیه تخصیص گاز به نیروگاه شهید رجایی چه اقدامی در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: در نطقی بعد از تعطیلات در مجلس، به این موضوع خواهم پرداخت و تذکر لازم را ارائه می‌دهم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده