تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۵۹۲۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست شرکت سیمان فارس و خوزستان:

اقدامات پذیرش سیمان زنجان در فرابورس انجام می‌شود

‌می‌متالز - در مجموعه شرکت سیمان تامین همه شرکت‌ها به جز سیمان زنجان در بورس هستند که با شرکت صباتامین صحبت کردیم تا اقدامات پذیرش شرکت سیمان زنجان در فرابورس صورت پذیرد.

به گزارش می‌متالز، سرپرست شرکت سیمان فارس و خوزستان اظهار کرد: تقریبا ۱۳ درصد از سهم "سابیک" به صندوق بازارگردان تخصیص پیدا کرد و قرار شد ۲۰ درصد از منابع حاصل از عرضه اولیه برای حمایت سهم در اختیار صندوق بازارگردان باشد. امیدواریم که خریداران رضایت داشته باشند که اتفاق خوبی برای سیمان آبیک رخ می‌دهد.

وی افزود: در مجموعه شرکت سیمان تامین همه شرکت‌ها به جز سیمان زنجان در بورس هستند که با شرکت صبا تامین صحبت کردیم تا اقدامات پذیرش شرکت سیمان زنجان در فرابورس صورت پذیرد.

سرپرست شرکت سیمان فارس و خوزستان ادامه داد: در دو، سه سال گذشته در صنعت سیمان اتفاقات خوبی رخ داد. آخرین اقدام موثری که در جهت پیشرفت کل صنعت سیمان بود، پذیرش این محصول در بورس کالا بود. در حال حاضر همه شرکت‌های سیمانی کلیه تولیدات داخلی خود را از طریق بورس کالا عرضه می‌کنند. قرار است صادرات سیمان نیز از طریق رینگ صادراتی صورت گیرد. تمام محصولات صنعت سیمان به صورت شفاف و نفد در بورس عرضه می‌شود و این به پیشرفت صنعت کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ اتفاقاتی در رابطه با افزایش هزینه‌های گاز، حمل و ... رخ داد که قیمت تمام شده سیمان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد. درخواست داریم که بورس کالا این هزینه‌ها را بررسی کند و در جهت اینکه صنعت سیمان از این روند بهره‌مند شود این موضوع را در دستور بررسی قرار دهد.

شهریاری گفت: برای همه سهامداران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. شرکت سیمان آبیک که بزرگترین شرکت سیمان در خاورمیانه است با عرضه اولیه امروز تاثیرات خود را در ان‌ای وی شرکت سیمان فارس و خوزستان نیز داشته باشد و سهامداران سفارس نیز از این افزایش بهره‌مند شوند.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده