تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۶۴۹۶
سرویس خبر : انرژی

برق کارخانه‌های سیمان خوزستان قطع نمی‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای جلوگیری از کاهش تولید سیمان با شرکت‌های توزیع برق خوزستان و اهواز توافق شد تا برق این واحد‌ها در تابستان قطع نشود.

به گزارش می‌متالز، امیر حسین نظری شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد تنش قیمتی و کاهش تولید سیمان در بازار یکسری نشست‌هایی را با شرکت‌های توزیع برق اهواز و استان برگزار کردیم که خوشبختانه همکاری خوبی داشتند.

وی گفت: به همین منظور تفاهم نامه‌هایی را با شرکت‌های توزیع برق منعقد کردیم تا در تابستان مانع قطعی برق این واحد‌ها شوند که برای شرکت فولاد خوزستان این تفاهم نامه عملیاتی شده است.

نظری ادامه داد: تا پیش از این به دلیل قطع کردن برق واحد‌های تولید سیمان قیمت این کالا در بازار به کیسه‌ای ۸۰۰ هزار ریال نیز رسید که با این توافقی که انجام گرفت قیمت هر کیسه سیمان در حال حاضر در استان به ۵۰۰ هزار ریال کاهش یافته است.

رئیس سازمان صمت خوزستان افزود: در بخش تولید آهن و میلگرد نیز تا کنون افزایش قیمتی در محصولات فولادی نداشتیم.

نظری با اشاره به اینکه در کالا‌های دیگر از نظر فراوانی کالا مشکلی نداریم ادامه داد: متاسفانه با یکسری افزایش قیمت در بخش پوشاک، روغن موتور و شوینده‌ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در ۱۰ روز گدشته از ۲۰ واحد تولیدی بازدید کردیم که وضعیت تولیدی و قیمت گذاری آن‌ها بررسی شد.

نظری گفت: فاز دوم شرکت سیمان کارون در دست ساخت است و تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر افتتاح شود می‌تواند در تولید سیمان استان و کشور بسیار اثر گذار باشد.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: در حوزه لوازم خانگی قیمت گاز کولر افزایش شدید یافته است که به همین منظور از وزارتخانه درخواست افزایش ثبت سفارش واردات کولر گازی به استان را داشته ایم.

در ادامه این نشست مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: ۵۰ واحد نانوایی آزاد پز در استان وجود دارد که می‌توان به این نانوا‌ها با همکاری دستگاه‌های مربوطه رسمیت بخشید و اداره کل غله آمادگی توزیع آرد به اندازه نیاز به آن‌ها را دارد.

امید جهان نژادیان افزود: درخواست تامین ۱۰ هزار تن برنج برای استان داده شد، اما نیاز است سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیگیر این درخواست باشد.

وی افزود: برای سال جاری ۱۵۰ هزار تن واردات برنج در کشور در نظر گرفته شده است که اولین کشتی تا آخر تیر ماه به بندر امام (ره) می‌رسد.

جهان نژادیان اظهار داشت: موجودی فعلی برنج در انبار‌های استان ۲هزار و ۵۰۰ تن است و در انبار‌های بندر امام (ره) برنج ذخیره شده وجود ندارد.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان وجود دارد.

قطع برق در تابستان گذشته به دلیل گرمای شدید هوا و صرفه جویی در مصرف این انرژی به واحد‌های تولیدی ضرر و زیان زیادی را وارد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده