تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۲۳۱۳
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۸ درصدی مصرف برق خوزستان در ۲ ماهه امسال

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: انرژی مصرفی شبکه برق خوزستان در دو ماهه سال ۱۴۰۳ برابر با ۶ هزار و ۴۶۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

به گزارش می‌متالز، علی اسدی اظهار کرد: در ماه گذشته ۳ هزار و ۷۴۹ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده و کل تولید برق استان در دو ماهه سال جاری، ۶ هزار و ۵۹۴ گیگاوات ساعت بوده است.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در اردیبهشت‌ماه ۴۰ درصد در نیروگاه‌های برق آبی، ۵۸ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۲ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از ۲ هزار و ۱۶۵ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در اردیبهشت‌ماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

اسدی عنوان کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۳ هزار و ۷۶۸ گیگاوات ساعت ۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته و پیک مصرف در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با مصرف ۷ هزار و ۱۳ مگاوات نسبت به پیک بار اردیبهشت‌ماه سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات است که از این میزان ظرفیت منصوبه، بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده