تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۶۰۸۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

حمایت از کارآفرینان معادن اولویت دستگاه قضایی است

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: حمایت از کارآفرینان و کمک به حل مشکلات فعالان بخش معدن اولویت اصلی و مهم دستگاه قضایی است.

به گزارش می‌متالز، موسی خلیل اللهی در بازدید از معدن مس انجرد، افزود: در عمل به منویات رهبری و تحقق شعار سال، دستگاه قضائی کمک به حل مشکلات کارآفرینان را وظیفه خود می‌داند و در این راستا در سطح استان با برگزاری جلسات تخصصی و بازدید‌های میدانی در جهت کمک به حل مشکلات واحد‌های تولیدی گام‌های مؤثری برداشته شده است.

وی این طرح تولیدی صنعتی را پتانسیلی عظیم و فرصت سرمایه‌گذاری مناسب برای اشتغال مردم این منطقه بیان و اضافه کرد: اشتغال مستقیم بیش از ۶۰۰ نفر از جوانان منطقه در این مجتمع گامی مهم برای کارآفرینی و رونق اقتصادی منطقه می‌باشد که امیدواریم در فاز‌های بعد این رقم رشد قابل توجهی پیدا کند.

خلیل اللهی به ظرفیت بالای معدنی شهرستان اهر اشاره کرد و ادامه داد: دادگستری آذربایجان شرقی اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه معادن منطقه اهر و ارسباران را با لحاظ مسائل زیست محیطی و رعایت استاندارد‌های لازم یک ضرورت برای ایجاد اشتغال پایدار می‌داند و از سرمایه‌گذاران و فعالان این واحد‌های معدنی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید جلساتی به صورت ماهانه با حضور سازمان‌های ذی‌ربط برگزار می‌شود که موانع و مشکلات طرح‌های تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در این راستا با بازدید از معدن موفق مس انجرد که اشتغال‌زایی قابل توجهی دارد و در خصوص احداث سد باطله، به زودی با تشکیل جلسات اختصاصی برای رفع مشکلات آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

عملیات اجرایی معدن و کارخانه کنسانتره مس انجرد در اهر در سال ۱۳۹۱ آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مقام‌های کشوری و استانی افتتاح شد.

کارخانه تولید کنسانتره معدن مس انجرد با سرمایه گذاری ٣٠ میلیون یورویی و ٢٥٠٠ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید که با احتساب قیمت روز باید این رقم را پنج برابر کرد. به عبارت دیگر اگر امروز برای اجرای طرحی در این حد و اندازه افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.

این طرح معدنی موجب تکمیل زنجیره ارزش در آذربایجان شرقی شده و در تأمین بخشی از کنسانتره مس پروژه کاتد مؤثر خواهد بود.

با انجام اکتشافات تکمیلی در معدن مس انجرد شهرستان اهر، ذخیره آن به میزان ۳۰۰ میلیون تن کانسنگ سولفوری با عیار متوسط ۰.۸۵ درصد تخمین زده شده است.

معدن مس انجرد از نوع کانسار‌های پرفیری بوده و به روش روباز استخراج می‎ شود؛ با در نظر گرفتن ظرفیت‌های این معدن، توسعه و احداث طرح‌های زنجیره کامل تولید مس از اهداف استراتژیک است.

تولید معدن برای تأمین خوراک کارخانه تغلیظ در فاز اول ۳۰ هزار تن کانسنگ در سال برنامه‎ریزی شده است.

معدن مس «انجرد» در شهرستان اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در مرحله اول فعالیت خود برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده