به گزارش میمتالز، یکی از رانندگان کامیون که در بخش حمل بار چادرملو فعال است، فیلمی از انتظار تعداد زیادی کامیون برای بارگیری از این معدن منتشر کرده است.
در این فیلم تعداد زیادی کامیون متوقف و منتظر برای بارگیری مشاهده میشوند که به گفته رانندگان این توقف گاهی بین سه روز تا یک هفته طول میکشد.
این در حالی است که توقف ناوگان سنگین در مکانهای بارگیری و تخلیه کالا نه تنها موجب افزایش هزینه و ضرر و زیان رانندگان و کامیونداران میشود بلکه با ایجاد وقفه در زنجیره تامین کالا به مصرف کننده نهایی هم ضرر میرساند.
اسفند ماه سال گذشته (اسفند ۱۴۰۱) سعید عابدی مدیر خرید مواد اولیه و انرژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به شیوههای نوین حمل و نقل مواد اولیه خاطرنشان کرده بود: افزایش تعداد فولادسازان در کشور نیازمند زیرساختهای ریلی و جادهای است، اذعان داشت: هیچ کدام از این زیرساختها در کشور تاب و توان کشش برای جابهجایی مواد اولیه جهت تحقق هدف نهایی چشم انداز ۱۴۰۴ یعنی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را ندارد؛ در حال حاضر ۴۰ میلیون تن ظرفیت در کشور ایجاد شده، اما حدود ۳۲ میلیون تن فولاد تولید میشود، بنابراین دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد یعنی افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی تولید که حداقل به همین میزان نیاز به افزایش ظرفیت حمل و نقل دارد.
فیلم پیوست را ببنید که مربوط به تاریخ پنجم خرداد ماه ۱۴۰۱ است:
منبع: تین نیوز