تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۰۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۶۲۰۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نخستین نشست مدیران دانشگاه آزاد یزد با شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برگزار شد

‌می‌متالز - در راستای توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه آزاد با صنعت استان، دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با هیات همراه، در نشستی مشترک با ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو دیدار و به بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های فی مابین پرداختند.

به گزارش می‌متالز، در این نشست ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ارائه گزارشی از موفقیت‌های این شرکت در زمینه تولید، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی و اجرای ضوابط زیست محیطی مهمترین استراتژی‌های چادرملو را که مرتبط با توان و قابلیت‌های دانشگاهیان و مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد، هوشمند‌سازی فرآیند اکتشاف جهت ارتقای بهره‌وری، عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد، در بحث اکتشاف در معادن، قطعاً در این راه نیازمند بهر گیری از فناوری‌ها و نوآوری‌های به روز می‌باشیم لذا این همکاری دانشگاه آزاد با صنعت، می‌تواند نقطه آغازگری در گام عملی و بزرگی برای نزدیک کردن نگرش‌های صنعتی و تولیدی باشد که می‌تواند تحولات عظیمی را در بستر مراکز علمی و تولیدی به ارمغان آورد و بهره مندی ازعلوم دانشگاهیان در کنار تجربیات کارگاهی و آزمایشگاهی می‌تواند راهگشای ما در این مسیر باشد.

مدیر عامل چادرملو در ادامه تاکید کرد درب‌های این شرکت به روی تمامی محققان، نوآوران و متخصصان فنی و تخصصی دانشگاه آزاد یزد بازاست و از هر گونه پیشنهاد‌های عملی و اثربخش اساتید دانشگاهی صاحب نظر و اهل فن در تحقق اهدافمان استقبال می‌کنیم.

وی از حمایت دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه آزاد در بخش‌های مختلف و مرتبط رشته‌های دانشگاهی در این شرکت در بخش‌های آژمایشگاهی براساس دستورالعمل و قوانین شرکت خبرداد.

دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد یزدضمن تشکر ازبرگزاری این نشست و دیدار از نزدیک و به فال نیک گرفتن آغاز همکاری‌های دانشگاه آزاد با شرکت چادرملو در این ایام مبارک دهه کرامت و اعیاد پیش رو، با اعلام اینکه در برنامه راهبری دانشگاه و با استناد به سند ۵ ساله تحول و تعالی دانشگاه آژاد، بدنبال حل مشکلات بخش‌های تولید و صنعت و مهارت افزایی استان هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: دستاورد این دیدار ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی و عملیاتی پیش رو برای تداوم همکاری‌های عملی و تنگاتنگ صنعت استان و دانشگاه باشد.

وی در ادامه با ابراز تمایل برای تطبیق گرایش‌های تحصیلی این دانشگاه با نیاز‌های صنعت ابراز امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از ظرفیت و توان علمی استادان و اعضای هیات علمی و دانشجویان در خدمت رفع نیاز‌های صنعت استان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد یزد در پایان صحبت خود نوید برگزاری نشست‌های بعدی با حضور نمایندگان دو مجموعه و برنامه ریزی برگزاری تورعلمی گردشگری برای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این صنعت خبرداد.

شایان ذکر است در این نشست دکتر نوید نصیری زاده معاون پژوهش و فناوری و تعدادی از مدیران اجرایی و استادان هیات علمی دانشگاه آزاد یزد حضور داشتند.

منبع: آسیانیوز

عناوین برگزیده