تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۲۵
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۶۱۶۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد

کلاهبرداری در بازار رمز ارز‌ها ۴۶ هزار قربانی در جهان گرفت

‌می‌متالز - طبق اعلام کمیسیون تجارت فدرال بیش از ۴۶ هزار نفر از ابتدای سال ۲۰۲۱ در بازار رمز ارز‌ها گرفتار کلاهبرداری شده اند.

به گزارش می‌متالز، کمیسیون تجارت فدرال مدعی است که ضرر فعالان بازار رمز ارز در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۶۰ برابر بیش از سال ۲۰۱۸ است. میانگین ضرر هر فرد در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۲۶۰۰ دلار برآورد شد.

طبق نظرسنجی‌های این مرکز (FTC) اعلام شده که برای پرداخت رمزارز به کلاهبرداران بیشتر از بیت کوین، تترو اتر استفاده شده است.

تقریباً نیمی از افرادی که از سال ۲۰۲۱ گزارش از دست دادن کریپتو به دلیل کلاهبرداری داشتند، گفتند که این کار با نوعی پیام در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی آغاز شده است. پلتفرم‌های ذکر شده در این شکایات اینستاگرام (۳۲%)، فیس بوک (۲۶%)، واتس اپ (۹%) و تلگرام (۷%) بودند.

در سال ۲۰۲۱، ۵۷۵ میلیون دلار از گزارش‌های زیان کلاهبرداری رمزنگاری به FTC مربوط به فرصت‌های سرمایه گذاری بوده است. مردم گزارش دادند که وب‌سایت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری به آن‌ها اجازه می‌دهند رشد رمز ارز خود را ردیابی کنند، اما این برنامه‌ها جعلی بوده و وقتی سعی کردند پول خود را بیرون بیاورند، نتوانستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده