تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۲۶۱۹۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تا دو سال آینده در حوزه معدنی

یکصد میلیون دلار سرمایه گذاری در معدن سنگ آهن راین

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: با توافق صورت گرفته در دو سال آینده قرار است ظرفیت ۶۰۰ هزار تن تولید کنسانتره گندله و ایجاد فولاد در منطقه عملیاتی شود.

به گزارش می‌متالز، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری یکصد میلیون دلار سرمایه گذاری در معدن سنگ آهن راین راین گفت: با توافق انجام شده در دو سال آینده قراره ظرفیت ۶۰۰ هزار تن تولید کنسانتره گندله و ایجاد فولاد در منطقه عملیاتی بشه و حدود ۱۰۰ میلیون دلار برآورد سرمایه‌گذاری در این پروژه خواهد بود.

وی افزود در این طرح ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم و در مجموعه هزار نفرتا دو سال آینده در پروژه جذب خواهدشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از افتتاح مسیر جاده صاحب آباد گلزار به راین با اعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت مسیر جاده گزک به گودر با توافقی که امروز انجام شد حدود ۲۵ کیلومتر مسیر اتصال کرمان از مسیر بهرامجرد به کرمان، را تسهیل میکند.

وی افزود مسیر راین از طریق قصرفلنج و قصرمیان به منطقه ابارق به طول حدود ۷ کیلومتر در یک هفته آینده اسفالت می‌شود.

پورابراهیمی همچنین افزود برای آبرسانی به روستا‌های کم آب و بی آب با هماهنگی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کار‌ها و تصمیمات خوبی گرفته شده است و در خصوص نامناسب بودن اینترنت در روستا‌ها هم تدابیر خوبی اندیشیده شده که به زودی اجرایی می‌شود.

وی از واگذاری سند یکصد واحد مسکونی در بخش مسکن راین در یک ماه آینده خبر دادو بیان کرد در یک ماه آینده آغاز واگذاری‌های جدید در بخش مسکن طرح ملی برای جوانان را در این بخش شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

عناوین برگزیده