تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۶۲۲۳۳
سرویس خبر : انرژی

کاهش قیمت نفت در پی اعمال محدودیت‌های کووید ـ ۱۹ در چین

‌می‌متالز - قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، به دلیل اقدامات و اعمال محدودیت‌های جدید چین برای قرنطینه کووید-۱۹ کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، قیمت هر بشکه نفت برنت ۱.۱۹ دلار معادل یک درصد کاهش یافت و به ۱۲۱ دلار و ۸۸ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با یک دلار معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۱۲۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت همراه با شتاب گرفتن قیمت‌ها در ایالات متحده سقوط کرد. قیمت بنزین به رکورد بالایی رسیده و این در حالی است که هزینه مواد غذایی نیز افزایش چشمگیری داشته است. این امر منجر به بزرگترین افزایش تورم سالانه در حدود ۴۰ سال گذشته در ایالات متحده امریکا شده است.

از سوی دیگر در چین، یک پرچم قرمز دیگر برای کاهش تقاضای نفت بر افراخته شد، شانگ‌های و پکن روز پنجشنبه به حالت هشدار کووید بازگشتند. بخش‌هایی از شانگ‌های محدودیت‌های قرنطینه جدیدی اعمال کردند و شهر دور آزمایش انبوه را برای میلیون‌ها ساکن اعلام کرد.

همچنین، کارگران نفت نروژ در شرف اعتصاب هستند، اقدامی که به گفته انجمن نفت و گاز نروژ (NOG)، در صورت بروز اعتصاب کارگران، تولید نفت نروژ ممکن است کاهش یابد.

حدود ۸۴۵ نفر از حدود ۷۵۰۰ کارمند در پلتفرم‌های فراساحلی نروژ قصد دارند در صورت شکست مذاکرات حقوق سالانه از ۱۲ ژوئن اعتصاب کنند.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، در ساعت ۸:۱۹ به وقت تهران، با کاهش ۱.۳۹ درصدی در هر بشکه، ۱۲۰ دلار و ۳۱ سنت معامله شد. قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۱.۴ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۱۸ دلار و ۹۸ سنت دلار معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۴۴ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۶۷ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۱.۱۲ درصدی، ۲۱ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

مس با کاهش ۰.۷۳ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۲۶۳ دلار قیمت خورد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده