تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۶۲۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمادگی سازمان صمت آذربایجان شرقی برای پذیرش تجار و اعزام هیات‌های تجاری و صنعتی به اتریش

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در نشست مشترک با سفیر و هیات تجاری اتریش بابیان این‌که آماده پذیرش تجار و اعزام هیات‌های تجاری و صنعتی به کشور اتریش هستیم، گفت: آذربایجان شرقی به‌عنوان استان پیشرو در صنعت و تجارت، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه با کشور اتریش دارد.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان افزود: تبریز از گذشته تاکنون مهد صنعت و تجارت بوده است، بنابراین تجار و صنعتگران استان علاقه‌مند به همکاری با کشور‌های اروپایی در حوزه تجارت، صادرات کالا‌های ایرانی و واردات تکنولوژی و واردات ماشین‌آلات صنعتی هستند.

وی بابیان این‌که بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد، تأکید کرد: ازنظر تعداد واحد‌های چرم‌سازی در کشور در رتبه اول قرار داریم و ۶۰ درصد کفش چرمی کشور در تبریز تولید می‌شود.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت ۵۷۰ واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی و تولید ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور در آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرآوری آجیل و خشکبار داریم.

وی همچنین ادامه داد: در بیشتر حوزه‌های صنعتی مانند بخش معدن ظرفیت‌های بی‌نظیری داریم که این توانمندی‌ها با همکاری‌های صنعتی و تجاری رشد خواهند یافت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده