به گزارش میمتالز، «ریرا» یا همان «ری را» نامی مازندرانی است که براساس برخی تعریفها به معنی باران است و در آثار ادبی نویسندگان و شاعران به این اسم اشاره شده است.
مهدی خطیبی اعلام کرد: «ریرا» همان نام تجاری پروژه K۱۲۵ است، با حضور وزیر صمت رونمایی میشود. البته که هنوز حضور وزیر صمت در این مراسم قطعی نشده است و احتمال دارد تا این شرکت، روز دیگری این محصول جدید را به مقامهای دولتی معرفی کند. به علاوه به نظر میرسد که نمونه اولیه کراس اوور ملی ایران خودرو به صورت اختصاصی برای وزیر صمت و هیات همراه رونمایی میشود و این امکان وجود دارد که از مراسم معرفی این خودرو، تصاویری منتشر نشود.
ریرا بر اساس پلتفرم IKP۱ طراحی شده است. این پلتفرم که نسخه بومی پلتفرم PF۱ گروه PSA است، در حال حاضر برای تارا استفاده شده و قرار است تا این کراس اوور دومین محصول ایران خودرو بر اساس این پلتفرم باشد. ابعاد و اندازه اولین کراس اوور ملی ایران خودرو، در دسته کراس اوورهای B پلاس بازار جهانی قرار میگیرد و میتواند ریرا را در ابعاد و اندازه به پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C۳-XR، نیسان جوک و… نزدیک دانست.
امکانات ریرا
اخیراً در مراسمی با حضور خبرنگاران صنعت خودرو، نسخه مفهومی K۱۲۵ یا همان ریرا در مرکز تحقیقات ایران خودرو به صورت خصوصی رونمایی شد. در این مراسم اعلام شد که نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغها و… مجهز خواهد بود.
به نظر میرسد ریرا با دو پیشرانه به بازار میآید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU۵ پلاس بوده و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید میکند. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال میدهد و به چرخهای جلو میرساند. به احتمال بسیار زیاد، ریرا در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی میشود.
نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC۷ پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید میکند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخهای جلوی این خودروی جدید میرسد.
آن طور که گفته میشود ریرا قرار است تا در آینده با نسخه برقی خود نیز به بازار معرفی شود و در گامهای بعدی خانواده پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب گردد.
ریرا (ری را) که همان نام تجاری پروژه K۱۲۵ است، بر اساس پلتفرم IKP۱ طراحی شده است. این پلتفرم که نمونه ایرانیزه پلتفرم PF۱ گروه PSA به حساب میآید، در پروژه تارا هم دیده میشود.
نسخه فول آپشن ریرا مجهز به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغها و… خواهد بود.
کراس اوور ملی ایران خودرو قرار است که با پیشرانههای TU۵ پلاس و TC۷ پلاس به بازار بیاید. این پیشرانهها به ترتیب ۱۱۳ و ۱۶۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ و ۲۴۵ نیوتن متر تولید میکند. جعبه دنده این کراس اوور ملی از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است و احتمال دارد که نمونههای دندهای آن هم به بازار معرفی شود.