تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۶۲۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات ۲۹۰ هزار تن کالا از استان سمنان ۹۷ میلیون دلار ارزآوری داشت

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صادرات ۲۹۰ هزار تن کالا از استان سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۷ میلیون دلار ارزآوری داشت.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا مداح روز چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: ۲۹۰ هزار تن کالا از استان سمنان در سال گذشته به ارزش ۹۷ میلیون دلار صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزشی ۵۸ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به رشد ۳۷ درصدی ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان، خاطرنشان کرد: بیشترین کالا‌های صادراتی استان شامل هیدروکربن سبک، سود سوزآور، کابل زمینی، سرب تصفیه شده، پودر لباسشویی، میلگرد، سیلیسوم، کاشی و سرامیک، کولر آبی، شیرینی و شکلات و کلرو سدیم بود که به کشور‌هایی از قبیل افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان هنگ کنگ، ارمنستان، آذربایجان و ایتالیا صادر شد.

مداح افزود: در این مدت ۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون دلار به استان سمنان وارد و از گمرک ترخیص شد که شامل اجزاء و قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی، ماشین آلات و دستگاه‌ها برای قنادی یا برای تولید کاکائو یا شکلات، پنبه حلاجی شده، قطعات منفصله خودرو، ماشین آلات نانوایی یا نان شیرینی پزی، بیسکویت سازی، محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت نورد شده بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان سمنان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی به استان در سال گذشته، تصریح کرد: این کالا‌ها از کشور‌های از قبیل ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان، ازبکستان، کره جنوبی، امارات، اسپانیا، اتریش، هلند، بلژیک، مالزی، و سوییس وارد استان شد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده