تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۶۳۵۲۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

پودر بندکشی سرامیک ضد اسید چیست؟

‌می‌متالز - پودر بند کشی سرامیک ضد اسید شامل مواد معدنی مخصوص برای پر کردن ترکیبات شیمیایی و چسب مخصوص است که برای بندکشی کاشی، سنگ، سرامیک و… در محیط‌هایی که در معرض مواد شیمیایی و اسیدی هستند لازم به استفاده است.

به گزارش می‌متالز، عملکرد این پودر‌ها این مدلی است که مواد معدنی، مواد شیمیایی و رزین‌ها یا همان چسب‌های مخصوص وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند و به صورت خمیری شکل در می‌آیند ترکیباتی را می‌سازند که در برابر نفوذ مواد اسید ضعیف و قوی مقاوم می‌باشد و همچنین در برابر اسید‌های طبیعی که در محیط‌هایی مانند آشپزخانه‌های صنعتی وجود دارد نیز کاربرد دارد. سایر کاربرد‌های پودر بندکشی سرامیک ضد اسید به شرح زیر می‌باشد:

آب بندی کردن کاشی در محل‌هایی که امکان نفوظ آب زیاد است. جلوگیری از آسیب دیدن سرامیک در محیط‌های مرطوب همچون:

استخر، حمام، کشتارگاه، دستشویی و…حوضچه‌های اسید و سایر محیط‌های کارگاهی که ممکن است با اسید‌های قوی در ارتباط باشند.

در بیشتر موارد و اوقات شما پودر بندکشی را به همراه مایع مخصوصی می‌گیرید و باید آن را با نسبت ۱ به ۳ با هم مخلوط کنید، به یاد داشته باشید که در دمای ۲۵ درجه زمان استفاده از این خمیر به دست آمده ۲۰ دقیقه است.

می‌توانید جهت خرید چسب کاشی و پودر بندکشی ضد اسید به لینک آن مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از پودر بند کشی چیست؟


انعطاف ایده آل برای بندکشی نتیجه دهی سریع و راحت جلوگیری از ترک خوردگی و انقباض بعد از خشک شدن، راحتی تهیه ملات و استفاده از آن برای بالا بردن قدرت آب بندیِ درز‌های کاشی، سرامیک و سنگ مقاومت بالا در برابر اسید‌های صنعتی و آلی چطور از پودر بندکشی سرامیک‌های ضد اسید استفاده می‌کنند؟

در مرحله اول شما باید محل مورد نظر را تمیز کنید و بعد آن کمی آن قسمت را مرطوب نگه دارید. بعد از این به نسبت ۱ به ۳ مایع مخصوص و پودر را در یک ظرف ریخته و پس از آن بوسیله یک پره و همزن مخلوط کنید، به شکلی که به صورت یک دست با هم مخلوط شوند. در هر مرحله حدود ۵ میلی متر از درز‌ها را باید به دقت پر کنید. به یاد داشته باشید که بعد از این که ملات آماده شد، شروع به سفت شدن می‌کند و همین کار کردن با آن را برای شما سخت‌تر خواهد کرد. پس باید کم کم ملات درست کنید و با سرعت مناسب از آن‌ها استفاده کنید. بعد از این که بند‌های کاش و سرامیک‌های مورد نظر خود را پر کردید، باید مراقب باشید که تا وقتی به صورت کامل ملات بندی کشی خشک نشده، با آب تماس پیدا نکندهیچ وقت مواد دیگر را به پودر اضافه نکنید، چون با این تقلبِ بی معنی فقط حاصل زحمات خود را به هدر می‌دهید. بعد از اتمام بند کشی هر چه زود‌تر ابزار‌های خود را بشویید. میزان مصرف پودر بندکشی سرامیک ضد چقدر است؟

برای مساحت حدودی ۱ متر مربع و ایجاد ضخامت یک میلیمتر شما با حدود ۲ تا ۲.۵ کیلو گرم پودر نیاز دارید. همچنین اگر قصد دارید که از پودر مخصوص بند کشی ضد اسید برای نصب کاشی و سرامیک ضد اسید استفاده کنید باید ضخامت ملات شما ۵-۶ میلیمتر باشد، در چنین مواردی باید باید برای هر متر مربع ۱۸ کیلوگرم پودر مورد استفاده قرار بگیرد.

میزان مصرف پودر بندکشی سرامیک ضد چقدر است؟

مقدار مصرف پودر بندکشی کاشی به عوامل زیر ارتباط دارد:

۱– ابعاد کاشی: هر چه ابعاد ریز‌تر باشد، میزان بند‌ها بیشتر خواهد بود

۲- میزان درز بندکشی: حتی اگر سرامیک کالیبره و قابل استفاده بصورت بدون درز بود، بایستی درز مناسب جهت بندکشی کاشی در نظر بگیرید، برای سرامیک ضد اسید از صلیب بندکشی ۵ میلیمتر و برای غیر ضد اسید و سرامیک معمولی از بند کشی ۲ و ۳ میلیمتر هم میتوانید استفاده کنید.

۳- ضخامت سرامیک: عمق شیار و درزبندکشی نیز تعیین کننده میزان مصرف است. پر واضح است سرامیک‌های نازکتر ملات بندکشی کمتری و سرامیک‌های ضد اسید و ضخیم‌تر، ملات بندکشی بیشتری لازم دارد.

راهنمای استفاده از پودر بندکشی

برای استفاده‌ی هر چه بهتر از پودر بندکشی، قبل از استفاده مهم است که نکاتی را بدانید و تا در هنگام کار و حتی پس از اتمام آن با مشکلی مواجه نشوید. رعایت این نکات منجر به ارایه یک سطح کاشی کاری تمیز، با کیفیت و ماندگار می‌شود که بازدهی و طول عمر بیشتری نسبت به سایر روش‌ها را برای بندکشی و درزگیری حد فاصل میان کاشی و سرامیک می‌شود.

قانون‌های مهم در اجرای بندکشی قبل از هر چیزی لازم است شما از کیفیت محصول انتخابی خود اطمینان داشته باشید، باید بدانید که پودر‌های بندکشی با برند‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشد و عرضه می‌شود و امکان دارد با بی دقتی در هنگام خرید شما یک پودر بندکشی فیک را خریداری کرده باشید که دوام و ماندگاری نداشته باشد. حتما توجه داشته باشید که پودر‌های بندکشی در دو نوع پودری و اپوکسی در بازار موجود می‌باشد در نتیجه قبل از خرید با استادکار یا یک متخصص در این حوزه صحبت کنید تا از انتخاب خود مطمئین شوید. از آنجایی که پودر‌های بندکشی تاریخ انقضا دارند توجه داشته باشید که قبل از خرید تاریخ تولید آن‌ها را چک کنید. دقت داشته باشید که پودر‌های بندکشی در دما‌های منفی یا دما‌های بسیار بالا به خوبی جواب نمی‌دهد؛ و حتما در روز‌های بسیار سرد یا بسیار گرم از انجام بندکشی بپرهیزید. قبل از انجام بندکشی نسبت به تمیز کاری زیرساخت کار اطمینان حاصل کنید. یک دستی سطوح به ارائه نتیجه بهتر کمک بسیاری می‌کند. از تمیزکاری حداقل ۲۴ ساعت باید گذشته باشد و آن زمان اقدام به بندکشی کنید. فاصله بین کاشی‌ها را چک کنید تا مواد زاید و کثیفی در آن‌ها نمانده باشد. این فاصله‌ها باید دو سوم قطر کاشی باشد. بندکشی را حتما با استفاده از کاردک پلاستیکی انجام بدهید تا آسیبی به کاشی و سرامیک وارد نشود و فواصل بین آن‌ها را به خوبی پر کنید. راهنمایی روی محصول را به دقت بخوانید و در آن زمان شروع به ساخت ملات کنید. توجه داشته باشید که برای ساخت ملات با غلظت مناسب، باید نسبت ۴۰ به ۶۰ آب و ملات را رعایت کنید. هم زدن ملات باید به آرامی باشد تا از ایجاد حباب در آن جلوگیری شود. پس از ساخت ملات یک دست در حدود ۵ تا ۷ دقیقه به آن استراحت دهید تا به خوبی برای استفاده آماده شود. پس از استفاده از ملات آماده شده برای پر کردن درز‌های بین کاشی و سرامیک سعی کنید با یک پارچه یا اسفنج باقی مانده ملات را پاک کنید تا سطح یک دستی را ایجاد نمایید. تا ۴۸ ساعت پس از بندکشی از رد شدن روی سطح خود داری کنید و هر از گاهی بر روی آن‌ها آب بپاشید تا به استحکام و کیفیت بیشتر کار کمک کنید.

سطح بندکشی شما آماده استفاده است. سعی کنید هر دو هفته یکبار سطوح را تمیز کنید تا انباشت چرک منجر به تغییر رنگ و بدنمایی کار نشود. در صورت نیاز می‌توانید از سایت دیجی چسب کمک بگیرید.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده