تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۲۶۲۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد ریالی در استان با صدور ۵۴ فقره پروانه بهره‌برداری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حامد حسن نژاد گفت: سال گذشته تعداد ۵۴ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال در استان صادرشده که زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۴۷۰ نفر را فراهم کرده است. سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این بخش نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

وی افزود: برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، سال گذشته ۳۸۶ فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۳۲۱ هزار میلیارد ریال صادر شد که پیش‌بینی می‌شود با ایجاد و بهره‌برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر در استان فراهم شود.

وی بیان کرد: این تعداد جواز صنعتی ازلحاظ تعداد جواز صادره ۱۴ درصد و ازلحاظ پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری ۳ برابر و ازلحاظ پیش‌بینی اشتغال ۶۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد، در سال گذشته ۴۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانی و ملی برگزار و با پیگیری‌های انجام‌شده ۲۴ واحد صنعتی راه‌اندازی مجدد شد و به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های کوچک، بزرگ و متوسط در دست اجرا و آغاز عملیات اجرایی بعضی از طرح‌های بزرگ درزمینه‌های تولید فولاد، فرآوری و تولید شمش طلا، تولید کنسانتره آهن، کاشی و سرامیک، دانه‌بندی و فرآوری منیزیت، کنسانتره مس، پودر بنتونیت و ... با ایجاد اشتغال برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در استان در راستای تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و صنایع معدنی استان ازجمله اقدامات شاخص صمت استان در سال گذشته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده