تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۶۲۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

تامین برق واحد‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: قطعی برق در زمان اوج مصرف و فصل گرما از دغدغه‌های واحد‌های تولیدی استان است که واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع انرژی قرار گیرند.

به گزارش می‌متالز، سعید پورآبادی روز جمعه اظهار داشت: همه ساله در فصل گرما شاهد قطعی برق و خاموشی گسترده در سطح کشور هستیم و برای جلوگیری از ضرر و زیان بخش صنعت، زمان قطعی برق بایستی به بخش خصوصی اعلام شود.

وی افزود: بر اساس قانون هر گاه دولت به دلیل کمبود‌های مقطعی به شرکت‌های عرضه کننده برق، گاز یا مخابرات را قطع کند؛ موظف است تا نحوه خسارت‌های وارده به این شرکت‌ها را جبران کند.

پورآبادی ادامه داد: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی باید تدابیری اندیشیده شود که قطعی برق در خراسان شمالی به حداقل برسد و اگر هم اجتناب ناپذیر است ضرورت دارد تا این موضوع با مدیریت و برنامه ریزی دقیق انجام شد.

وی با اشاره به یکصد و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی با محوریت اجرای ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، خاطرنشان کرد: در این جلسه همواره بر مدیریت انرژی تاکید و باید این مهم در دستور کار قرار گیرد و با حساسیت بیشتری به مشکلات فعالان اقتصادی ناشی از قطعی برق پرداخت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار؛ واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابرات نباید در اولویت قطع انرژی قرار گیرند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده