تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۶۲۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدف‌گذاری ۲.۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی خراسان رضوی

‌می‌متالز - رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی خبر از برنامه‌ریزی برای رسیدن حجم صادرات امسال به نزدیک ۱.۷ میلیارد دلار و هدف‌گذاری ۲.۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی خراسان رضوی در افق سال ۱۴۰۴ داد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی امیرفخریان گفت: در سال ۱۴۰۰ صادرات استان ۱.۴۲۰ میلیون دلار به وزن ۲۶.۷ هزار تن بوده که بیشترین آن محصولات آهنی، کف پوش‌های مخملی محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی بوده و در صادرات تخته‌های تهیه‌شده از خرده‌های چوب، پلی استرن کف پوش‌های غیر مخملی و محصولات آهنی بیشترین رشد را نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌ایم.

وی در ادامه مقصد اصلی صادراتی کالا‌های استان را به ترتیب افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان، عراق، پاکستان و عمان عنوان کرد و افزود: در همه این کشور‌ها به‌جز افغانستان با رشد صادرات روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به افزایش صادرات به سایر کشور‌های هدف صادراتی خبر از افزایش صادرات به کشور‌های آسیای میانه و صادرات به کشور بلغارستان به میزان ۳۸ هزار و ۹۱۶ درصد و ورود این کشور به جمع ۲۰ کشور هدف صادراتی استان، داد.

امیرفخریان در ادامه به تشریح اقدامات سازمان صمت برای افزایش سطح دانش تخصصی فعالان حوزه تجارت خارجی در سال قبل پرداخت و یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ نشست تخصصی در خصوص مباحث مرتبط با تجارت خارجی توسط سازمان صمت با همکاری بخش خصوصی برگزار شد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص قوانین و مقررات صادرات و واردات، ایفای تعهدات ارزی و چاپ کتابچه ایفای تعهدات ارزی با همکاری مرکز خدمات بازرگانی اتاق را از دیگر اقدامات اداره بازرگانی خارجی برشمرد و گفت: سال گذشته یک نمایشگاه تخصصی در تاجیکستان برگزارشده و در پاویون نمایشگاهی در کراچی پاکستان و یک نمایشگاه در عمان مشارکت داشته‌ایم و علاوه بر آن میزبان هیئت‌هایی از کشور‌های افغانستان و پاکستان بوده و هیئت‌هایی نیز به کشور‌های پاکستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعزام کرده‌ایم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده