تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۲۵۶۲
سرویس خبر : انرژی

متوسط قیمت بنزین در آمریکا از رکورد ۵دلار در هر گالن عبور کرد

می متالز - بر اساس داده‌های انجمن خودروی آمریکا (AAA) که قیمت‌ها را در بیش از ۶۰هزار جایگاه پمپ‌بنزین در سراسر این کشور ردیابی می‌کند، میانگین قیمت ارزانترین نوع بنزین به بالاترین رقم خود در تاریخ ایالات متحده رسید.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های انجمن خودروی آمریکا (AAA) که قیمت‌ها را در بیش از ۶۰ هزار جایگاه پمپ‌بنزین در سراسر این کشور ردیابی می‌کند، میانگین قیمت ارزانترین نوع بنزین در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم خود در تاریخ ایالات متحده یعنی به ۵.۰۱۶ دلار در هر گالن رسید.

بنزین معمولی بدون سرب که معمولاً در ایالت کالیفرنیا بیشترین قیمت را نسبت به دیگر ایالت‌ها دارد، به ۶.۴۴ دلار در هر گالن رسید و کمترین قیمت آن در ایالت جورجیا به‌میزان ۴.۴۹ دلار ثبت شد.

به‌گفته انجمن خودروی آمریکا، افزایش قیمت‌ها هنوز بر تقاضای مرتبط با دوره شلوغ مسافرت‌ها در فصل تابستان تأثیری نداشته است.

اندرو گروس، سخنگوی این انجمن گفت: بر اساس تقاضایی که مشاهده می‌کنیم، به‌نظر می‌رسد قیمت‌های بالا واقعاً رانندگان را منصرف نکرده است.

وی افزود: با این حال، اگر قیمت‌ها روی ۵ دلار یا بالاتر از آن باقی بماند، ممکن است شاهد باشیم که مردم عادت‌های رانندگی روزانه یا سبک زندگی خود را تغییر دهند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، تقاضای سوخت در هفته گذشته از ۸.۹۸ میلیون بشکه در روز در هفته گذشته به ۹.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

در عین حال، کل ذخایر بنزین داخل این کشور طی هفته گذشته با ۸۰۰ هزار بشکه کاهش به ۲۱۸.۲ میلیون بشکه رسید.

انجمن خودروی آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: این نوسان بین کاهش عرضه و افزایش تقاضا به افزایش قیمت‌ها در پمپ‌بنزین‌ها کمک می‌کند.

عامل دیگری که به افزایش قیمت سوخت کمک کرده است، قیمت جهانی نفت است که با رشد تقاضا پس از همه‌گیری کرونا و تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده