تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۶۳۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سامانه ۱۲۴ مرجع اطلاع‌رسانی قیمت بیش از ۸ هزار قلم کالا و خدمات است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان تهران تاکید کرد: سامانه ۱۲۴ مرجع اطلاع‌رسانی قیمت بیش از ۸۰۰۰ قلم کالا و خدمات است که مورد استناد مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، محمود سیجانی افزود: سامانه تلفن ۱۲۴ استان تهران قبل از آبان ماه سال ۱۴۰۰ صرفاً گزارشات مردمی در خصوص تخلفات اقتصادی را به‌صورت دستی دریافت، ثبت و جهت رسیدگی به واحد‌های رسیدگی‌کننده فاکس می‌کرد و مجدداً نتایج باید ثبت می‌شد.

وی افزود: لیکن از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۰ ضمن ارتقای کمی و کیفی این سامانه تبدیل به مرکز پیام پاسخگویی وزارت صمت شد و با ایجاد نرم‌افزار جدید تمام گزارشات مردمی از موضوعات مختلف از جمله تخلفات اقتصادی به‌صورت سیستمی اخذ و در اسرع وقت در قالب نرم افزارجدید به واحد‌های رسیدگی ارسال و در کمترین زمان ممکن کارشناسان و تیم‌های بازرسی موضوع را رسیدگی و نتیجه ثبت و تماس‌گیرندگان می‌تواند از روند گزارشات خود با خبر شوند.

رئیس سازمان صمت استان تهران اظهار داشت: ضمناً سامانه ۱۲۴ مرجع اطلاع‌رسانی قیمت بیش از ۸۰۰۰ قلم کالا و خدمات است که مورد استناد مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرکز یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ استان تهران در تمام ایام سال (بدون تعطیلی) فعال بوده بطوریکه از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۲ شب کارشناسان پاسخگویی در دو شیفت کاری از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۴:۳۰ و از ساعت ۱۴:۳۰ لغایت ۲۲ شب پاسخگویی و راهنمایی تلفنی مردم هستند و از ساعت ۲۲ شب لغایت ۷ صبح روز بعد پیام‌گیر گزارشات و درخواست‌های مردم را ضبط و همکاران صبح روز بعد گزارشات فوق را استخراج و آن‌هایی که قابل‌رسیدگی هستند را جهت رسیدگی به واحد‌های رسیدگی‌کننده ارسال می‌کنند.

سیجانی اظهار داشت: تعداد پرسنل کارشناس پاسخگوی سامانه متناسب با تعداد تماس‌ها و ایام خاص بازار به ویژه شرایط دارای التهاب متغیر است به طوری که در ایام اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و حجم بالای تماس با سامانه روزانه بیش از ۶۰۰۰ و ۷۰۰۰ تماس وجود داشته و در هر شیفت کاری ۳۰ الی ۳۵ نفر پاسخگو بوده‌اند، ولی در حالت عادی در هر شیفت ۲۰ نفر و در روز‌های تعطیل رسمی و جمعه که حجم تماس‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد تعداد کمتری از کارشناسان پاسخگو حضور دارند. (حداقل ۵ الی ۶ نفر و در شرایطی تا ۱۰ نفر).

سیجانی تأکید کرد: گذشته از آن ترتیبی داده شده که در زمان پیک تماس و شرایط بحرانی همکاران بتوانند بدون حضور فیزیکی در سامانه ۱۲۴ در محل کار خود با اتصال به نرم‌افزار فوق پاسخگوی مردم باشند و گزارشات آن‌ها را دریافت کنند. کلیه فعالیت‌ها و عملکرد مرکز یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ و سایر بخش‌ها در داشبورد مدیریت توسط مدیران ارشد وزارتخانه و مسوولین سازمان قابل رصد است.

به گفته این مقام مسوول، عملکرد مرکز پاسخگویی ۱۲۴ استان تهران در مقطع زمانی ۱۴۰۱/۳/۱لغایت ۱۴۰۱/۳/۲۹به شرح ذیل ایفاد می‌شود:

سامانه ۱۲۴ مرجع اطلاع‌رسانی قیمت بیش از ۸ هزار قلم کالا و خدمات است

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده