تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۶۳۱۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
کوچکی نژاد عملکرد سال‌های اخیر را تشریح کرد

رشد قابل توجه تولید فولاد و فعالیت مدنی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش صادرات محصولات فولادی در مقایسه با سال گذشته گفت: تولید فولاد و فعالیت مدنی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات جعفری رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مبنی بر رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات فولادی در فروردین امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تولید فولاد و فعالیت‌های مدنی رشد قابل قبولی داشته است و این امر هم به نفع اشتغال داخلی است و هم موجب رشد سرمایه در داخل می‌شود.

وی با بیان اینکه فولاد و معادن هم در داخل و هم در خارج خریداران خوبی دارد، تصریح کرد: باید به تولید و صادرات محصولات فولاد و معادن توجه ویژه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: رشد و توسعه صادرات محصولات فولادی و معدنی موجب افزایش سرمایه ملی و تقویت بنیه اقتصادی کشور می‌شود.

کوچکی نژاد اضافه کرد: البته انتظار داریم صادرات محصولات معدنی و فولادی با فرآوری محصولات باشد و از خام فروشی محصولات جلوگیری گردد.

وی افزود:اگر مسوولان در راستای فرآوری محصولات فولادی و معدنی همت کنند و بعد آن محصولات را صادر و بفروشند باید در مورد تشویق هم قرار گیرند.

جعفری رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات فولادی در فروردین امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده