تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۶۳۱۹۴
سرویس خبر : اجتماعی
نماینده تفت و میبد:

مسوولان برای صاحبان معادن، مسوولیت اجتماعی تعریف کنند

‌می‌متالز - نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم گفت: صاحبان معادن مسوولیت اجتماعی حتی برای آسفالت جاده ندارند و باید اداره صنعت، معدن و تجارت استان وظایفی را برای آن‌ها تعیین کند.

به گزارش می‌متالز، سید جلیل میرمحمدی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات روستا‌ها و بخش‌های شهرستان میبد با حضور مدیران کل اداره‌ها و سازمان‌های استان یزد افزود: معادن انفجار‌های مکرر دارند و از جاده روستایی که هنوز خاکی است برای حمل و نقل بار استفاده می‌کنند و بار‌ها موجب خرابی عملیات تیغ زدن جاده شده‌اند.

وی با بیان مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان با توجه به تردد وسایل نقلیه حامل بار معادن ادامه داد: اداره صنعت و معدن و تجارت باید صاحبان معادن را مجاب کند که حداقل عملیات زیرساختی جاده روستایی را عهده دار شوند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم همچنین عملیات احداث ایستگاه‌های آب شرب که موجب رضایتمندی مردم شده‌است را نیز ستود و از نتیجه برگزاری نشست‌های برگزار شده با مسوولان استان که ۷۰ درصد اجرا شدن مصوبات را به دنبال داشته قدردانی و بر کسب رضایت مردم از انجام اقدامات تاکید کرد.

فرماندار میبد به برگزاری نشست‌هایی با بخشداران و مسوولان شهرستان برای پیگیری رفع مشکلات مرتبط به پروژه‌ها اشاره و اظهار امیدواری کرد که با بازدید انجام شده امروز مسوولان و هم‌اندیشی که در نشست می‌شود مصوبات خوبی تصویب شود.

فخرالسادات آقایی بخشدار بفروییه ترافیک جاده روستایی و تصادفات جاده‌ای منجر به فوت، تخلفات خورو‌های سنگین در مسیر، نبود خانه بهداشت در روستا‌ها را یادآور شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم گفت: هر ساله مبلغی از منابع اعتبار‌های وزارتخانه سالانه برای ترمیم و بازسازی جاده‌های مسیر معادن استان اختصاص می‌یابد که با تقسیم بندی راه‌های معدنی استان بازسازی می‌شود و بر این اساس اولین اعتباری که دریافت شود برای جاده‌های میبد اعلام شده نیز اختصاص می‌یابد

محمدرضا علمدار یزدی افزود: مباحث درآمد مالی کلان و ادای مسوولیت اجتماعی فقط شامل ۲ معدن از ۷۰۰ معدن استان یزد به میزان ۹۰ درصد می‌شود و ۶۹۸ معدن دیگر به اندازه ۱۰ درصد است، همچنین از ۲ معدن نیز یکی۸۰ درصد و یکی هم ۱۰ درصد مقایسه مالی و درآمد آن‌ها است.

وی تصریح کرد: گذاشتن باسکول برای معدنی که ۲ ماه در سال بازار دارد و مابقی سال تعطیل است، صراحت قانونی ندارد و با این وجود اپلیکیشنی نصب شده که بارنامه معادن در سامانه صنعت، معدن و تجارت ثبت شود.

در این نشست ارایه مجوز از سوی اداره راهداری برای شهرداری میبد جهت ایجاد ۱۲ متر کمربند سبز در حریم ۳۸ متری بررسی شد، همچنین مقرر شد ادارات کل راهداری، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی و شهرداری برای احداث باغ‌راه هماهنگی‌های لازم و همکاری برای نداشتن نصب المان، تخصیص اعتبارات و صدور مجوز‌ها انجام دهند.

یک میلیارد تومان با سهم نصف نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد برای انجام پروژه‌های میراث فرهنگی از جمله حافظ جمال و قلعه رکن آباد مصوب شد.

پنج میلیارد تومان هم برای احداث ایستگاه‌های دیگر آب شرب در شهرستان اختصاص بافت، رفع موانع ترافیکی و رفع نقاط حادثه خیز جاده درین تا ۲ ماه دیگر مصوب شد.

میبد شامل سه بخش ندوشن، بفروییه و مرکزی است و مرکز این شهرستان ۱۰۷ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده