تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۲۶۳۲۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس خبرداد؛

بازرسی و نظارت بر انبار‌های مواد غذایی و واحد‌های عرضه کننده انواع آهن آلات در شیراز

‌می‌متالز - ارجاع پرونده تخلف و احتکار یک باب انبار مواغذایی به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال و تخلف ۵ هزار کیلوگرمی یک واحد عرضه کننده انواع آهن آلات به تعزیرات حکومتی مرکز استان.

به گزارش می‌متالز، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: براساس گزارش واصله مبنی بر احتکار و دپوی مقادیر قابل توجهی انواع مواد غذایی، توسط ناظران افتخاری سازمان از یک باب انبار بازرسی به عمل آمد لذا پس از استعلام کد پستی انبار مذکور مشاهده گردید که متاسفانه علی رقم تذکرات قبلی، انبار موجود در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نگردیده و هیچگونه مشخصات ثبتی در خصوص ثبت انبار توسط صاحب کالا وجود نداشت.

مهدی حسنی دراین خصوص اضافه کرد: بنابراین نظر به اینکه کالا‌های موجود مشمول کالای هدف در طرح مبارزه با احتکار و اختفا قرار دارد و مستند به دستورالعمل‌های واصله از وزارتخانه، طبق ماده ۶۰ قانون نظام صنفی تخلف احتکار واحد موصوف محرز و مسلم گردید.

حسنی اظهار داشت: پرونده تخلف ایشان به ارزش هفده میلیارد و ششصد وهشتاد و یک میلیون و دویست و پنجاه هزار ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع گردید.

لازم به ذکر است اقلام موجود در انبار یاد شده از قبیل: ۲۲۰۰۰ کیلو مرغ منجمد، ۴۲۵۰ کیلو گرم برنج تایلندی، ۲۰۲۸ قوطی رب گوجه فرنگی، ۱۲۸۰۰ عدد ماکارونی، ۱۰۰ کارتن تخم مرغ بود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: همچنین در ادامه بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های عرضه کننده انواع آهن آلات در سطح شهر شیراز طی ۳روز گذشته از تعداد تقریبی ۱۰ واحد بازرسی به عمل آمد که منتج به تشکیل یک فقره پرونده تخلف گردید.

مهدی حسنی افزود: در بازرسی‌های انجام شده مشاهده گردید که این واحد از آنجایی که کالاهایشان جز کالا‌های هدف و مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت بوده، هرچند واحد‌های مورد نظر در سامانه جامع تجارت ثبت نام و کد نقش دریافت نموده اند، لیکن تاکنون فعالیتی مبنی بر ثبت اسناد مرتبط با سامانه را انجام نداده اند.

حسنی گفت: فعل و عمل نامبرده طبق ماده ۱۷ قانون تعزیرات حکومتی تخلف محسوب شده و میزان موجودی آهن آلات این واحد به وزن ۵ هزار کیلو گرم و پرونده تخلف ایشان به ارزش ۸۳۵ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع گردید.

حسنی در رابطه با سامانه دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات صنفی گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران‌فروشی، احتکار و اختفا، اعلام نکردن موجودی، عرضه خارج از شبکه مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان منعکس کنند تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب انجام شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

عناوین برگزیده