تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۲۶۳۷۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت

تبیین اقدامات و دستاورد‌های ارزشمند فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت و قدردانی از زحمات آن‌ها هم‌زمان با دهه تولید و تجارت/ به آینده، امیدوار و خوش‌بین هستیم و با توکل، عزمی راسخ و با همدلی و هم‌افزایی جمعی، ایجاد تحول در این بخش باقوت دنبال خواهد شد

‌می‌متالز - مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت امروز در نشست خبری «ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت» به برنامه‌های تحولی وزارت صمت اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در طی یک سال گذشته، برنامه‌های تحولی مهمی را در دستور کار خود قرار داده و دنبال کرده است.

به گزارش می‌متالز، شهاب جنابی امروز در نشست خبری «ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت»، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در طی قریب به یک سال گذشته، برنامه‌های تحولی را در دستور کار خود قرار داده و دنبال کرده است؛ در این مدت، هم رسیدگی به امور جاری مدنظر بوده و هم تلاش‌های جدیدی برای ایجاد تحول در نحوه حکمرانی بخش صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفته است.

وی با ارائه مقدمه‌ای، تاکید کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت گستره بسیار وسیعی دارد و بر آحاد جامعه اثرگذار است و همچنین حوزه ماموریتی متنوعی را نیز دارا است.

جنابی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت، افزود: همکاران ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت و در سطح استان‌ها و سازمان‌های تابعه، بخشی از این تلاش‌ها را بر عهده داشتند و بخش مهم دیگری از این زحمات نیز بر دوش سایر ذینفعان بوده است.

وی افزود: اغلب برنامه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب برنامه‌های تحولی تعریف کرده است، برای اجرایی شدن، نیازمند مشارکت فعال ذی‌نفعان این بخش است لذا دستاورد‌های این پروژه ها، حاصل کار جمعی و زحماتی است که همه عزیزان در بخش‌های مختلف متحمل شدند.

وی با اشاره به نقاط قوت و دستاورد‌های حاصل شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: با توجه به اینکه یکم تیر ماه روز اصناف و دهم تیرماه روز صنعت و معدن است؛ وزیر صمت در ایده‌ای ابتکاری از حدود یک ماه پیش، این دهه را به عنوان دهه تولید و تجارت تعیین کردند.

جنابی با اشاره به اهدافی که در گرامیداشت دهه تولید و تجارت مد نظر است، ادامه داد: در وهله اول، تبیین دستاورد‌ها و اقدامات همه عزیزان در این بخش مد نظر است که در راستای رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین نیز است. در وهله بعد، قدردانی از زحمات و تلاش‌های عزیزانی که در بخش صنعت، معدن ک تجارت تلاش کرده اند، دنبال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به هدف سومی که از دو هدف قبلی حاصل خواهد شد، افزود: هدف دیگر این است که هر یک از فعالان این بخش، بتوانند با تبیین خوب اقدامات صورت گرفته، نقش و جایگاه خود را در فرایند ایجاد تحول مورد نظر به خوبی و بهتر از گذشته دریابند چرا که ایجاد تحول به رهبران عالی و به رهبران میانی تحول‌گرا نیاز دارد و همه فعالان در این بخش می‌توانند با همسوسازی نیرو‌ها و ایجاد هم‌افزایی بیش از پیش در این مسیر به تحقق اهداف و ایجاد تحول مورد نظر کمک کنند. این کاری جمعی است و علاوه بر وزارت صمت، زحمت آن بر دوش عزیزان و تشکل‌های فعال در این عرصه و بخش غیردولتی نیز قرار دارد.

جنابی در پایان همچنین به سرفصل‌های برنامه‌ها و فعالیت‌های این دهه اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها که در سطح استان‌ها و در سطح ستاد وزارتخانه پیش‌بینی شده‌اند، شامل نشست در سطوح عالی با سران قوا، نشست‌های هم‌اندیشی در سطح استان‌ها و ستاد وزارتخانه، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بویژه در حوزه دانش‌بنیان، افتتاح و آغاز بهره برداری پروژه‌های متعدد، برگزاری رویداد‌های خلاقانه، حضور فعال در رسانه‌ها در تمام استان‌ها، بازدید‌های جمعی مردمی از صنایع بزرگ و معرفی و تقدیر از پیش‌کسوتان و جوانان پیشگام در این عرصه هستند.

طبق نامگذاری صورت گرفته، اول تیر، روز «اصناف؛ نماد اقتصاد مردمی»، دوم تیر، روز «تشکل‌ها؛ هم افزایی تولید و تجارت»، سوم تیر، روز «تجارت و خدمات؛ هوشمندی کسب و کار»، چهارم تیر، روز «رسانه؛ تبیین گر تولید و تجارت»، پنجم تیر، روز «زیرساخت؛ بنیان تولید و تجارت»، ششم تیر، روز «صادرات؛ تولید پایدار در تراز جهانی»، هفتم تیر، روز «امنیت قضایی؛ آرامش کسب و کار»، هشتم تیر، روز «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، نهم تیر، روز «معدن؛ فرصت ناب ارزش آفرین» و دهم تیر، روز «صنعت و معدن؛ پیشران پیشرفت در گام دوم انقلاب» نام‌گذاری شده است.

نشست خبری امروز با حضور مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمدباقر مجتبایی نائب رئیس اتاق اصناف ایران، قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن، آرمان خالقی قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و مسئولانی از بخش‌های مختلف اقتصادی برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده