تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۶۳۷۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برخورد قاطع دستگاه قضا با اخلالگران بازار طلا و ارز

‌می‌متالز - سخنگوی قوه قضائیه بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلالگران بازار طلا و ارز تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، مسعود ستایشی در نشست خبری در خصوص انتشار مطلب مسدود شدن ۷ هزار حساب بانکی و دستگیری ۵۰ نفر در حوزه طلا و ارز و همچنین اقدامات قوه قضائیه در خصوص جلوگیری از قیمت سازی متخلفان در بحث طلا و التهاب این بازار، گفت: مطابق موازین قانونی و مصوبات شورای هماهنگی سران قوا، عزم مسوولان مربوطه برای برخورد با هرگونه اخلال در نظام اقتصادی، حوزه ارزی و طلا، جزم است و با اخلالگران این حوزه با قاطعیت برخود خواهد شد.

وی افزود: نتیجه اقدامات مسوولان امر را شاهد هستیم که امروز بازار در آرامش قرار گرفته و در ادامه مسیر نیز با تدابیر اتخاذ شده سامان مناسبی را به خود خواهد گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر بازدارنده نبودن احکام برای مجرمان استفاده کننده از سلاح سرد، گفت: نسبت به زورگیران، اخلالگران در نظم جامعه و افرادی که افساد فی الارض می‌کنند هیچ گونه ارفاقی نخواهد شد.

وی افزود: ارفاق و ترحمی به مخلان امنیت عمومی و آسایش مردم نخواهیم کرد و اعطای هرگونه بخشش، عفو، تخفیف یا برخورداری از ارفاقات از مجرمان حوزه جرایم خشن سلب شده است.

ستایشی با بیان اینکه دستورات و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص این موضوع به تمامی دادستان‌ها و زندان‌های کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد: هر فردی که با استفاده از سلاح سرد یا گرم بخواهد امنیت مردم را خدشه دار کند، با قاطعیت تمام با وی برخورد خواهد شد، لذا ضابطان قضایی با صلابت و قاطعیت با این موارد بر اساس موازین قانون برخورد کنند تا شاهد برخی موارد در سطح جامعه نباشیم.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به شناسایی زورگیر جواهرات یک زن در تهران، گفت: این فرد در کمترین زمان ممکن شناسایی، دستگیر و به عنوان مفسد فی‌الارض مورد محاکمه قرار گرفت و حکم اعدام وی اجرا شد.

وی تصریح کرد: با شرور، زورگیر و متعدی به حریم مردم تعارفی نداریم و با قاطعیت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده