تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۶۴۰۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس دادگستری پلدختر:

مشکلات کارخانه آهک و هیدراته لرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود

‌می‌متالز - رییس دادگستری پلدختر گفت: با توجه به کاهش تولیدات کارخانه آهک و هیدراته لرستان واقع در دامنه تنگ فنی پلدختر، مشکلات این واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی بیرانوند در چهارمین روز از هفته قوه قضاییه درحاشیه بازدید ازکارخانه آهک و هیدراته لرستان اظهار کرد: تجهیزاتی که در این کارخانه استفاده می‌شود استیجاری بوده و افزایش قیمت‌ها نیز موجب کاهش تولید این واحد شده است.

وی افزود: هزینه گاز مصرفی این کارخانه نیز بسیار بالاست و عواملی از این قبیل این واحد تولیدی را با مشکل مواجه کرده است به طوری که سال گذشته روزانه ۱۳۰ تن تولید داشته، اما امسال این میزان به ۶۰ تن کاهش پیدا کرده است.

رییس دادگستری پلدختر همچنین گفت: مشکلات کارخانه آهک و هیدراته لرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح می‌شود تا ضمن افزایش تولید این مشکلات منجر به تعدیل نیرو در کارخانه نشود.

مدیر کارخانه آهک و هیدراته لرستان نیز گفت: علاوه بر مشکلاتی که بر سر راه تولید کارخانه وجود دارد برخی ادارات پلدختر از جمله شرکت گاز با ما همکاری نمی‌کنند که انتظار می‌رود جهت سروسامان دادن به معدن و کارخانه تسهیلاتی در اختیار ما قرار گیرد.

عسکر درویشی افزود: جابجایی معدن کارخانه آهک و هیدراته لرستان که ۷۰ درصد تولیدات آن صادر می‌شود نیاز به هزینه و حمایت دارد.

وی یادآورشد: کارخانه آهک و هیدراته لرستان سال ۶۳ آغاز به کارکرده و تا سال ۷۰ فعالیت داشته و بعد از آن متوقف شده تا این که درسال ۸۳ به بخش خصوصی واگذارشد و اکنون در حال فعالیت است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده